۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
فروکش تب سفر به خراسان رضوی؛ خطوط ریلی و هوایی مسافر ندارد
با اجرای طرح فاصله گذاری

فروکش تب سفر به خراسان رضوی؛ خطوط ریلی و هوایی مسافر ندارد

مشهد- با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری به مرحله اجرا درآمده است حال شاهد سبک تر شدن بار ترافیکی در جاده های خراسان رضوی هستیم.

خبرگزاری بازار- گروه استان ها: اگر چه در نخستین هفته تعطیلات و با وجود تذکرات مکرر اما عده ای از مسافران باز هم بی اعتنا به وضعیت قرمز خراسان رضوی این استان را برای سفر انتخاب کردند اما با تشدید محدودیت ها حال با ریزش شدید مسافران به این استان روبرو هستیم.

از آن جا که بسیاری ازمردم مشهد به وضعیت خطرناک این بیماری پی برده اند هیچ تمایلی برای سفر نشان نداده تا جایی که در نخستین روزهفته جاری راه آهن مشهد حتی یک مسافر برای سفر نداشت و این در حالی است که سال گذشته بنا بر آمار رسمی ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد مقدس جابه‌جا شدند.

ورود به مشهد ممنوع  

در همین راستا فرماندار مشهد با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی، صرفاً ساکنان بومی مشهد مجاز به ورود به شهر بوده و ورود افراد غیرساکن و غیربومی ممنوع است به خبرنگاران گفت: این طرح به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: از ساعت اولیه اجرای این طرح تمامی ورودی و خروجی های شهرستان مشهد و به طور ویژه در پنج مبادی ورودی و خروجی به این شهرستان، نسبت به شناسایی افراد بومی و غیربومی و کنترل و پایش سلامت افراد اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی نحوه شناسایی افراد ساکن بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است، ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترافیک در جاده‌های این استان بسیار سبک شده است.

کاهش پروازها و قطار های بدون مسافر

اگر چه نیروهای انتظامی در مبادی ورودی شهر مشهد نسبت به غربالگری خودرو ها اقدام کرده و اجازه ورود خودروهای غیر بومی را به این شهر نمی دهند اما هنوز برخی از مسافران از طریق خطوط هوایی و یا ریلی وارد این شهر می شوند که البته این مسافرت ها نیز با کاهش شدید همراه شده است.

در همین رابطه معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به ما می گوید: آمار ورود مسافر به مشهد با کاهش قابل ملاحظه ای در هشتم فروردین ماه روبرو بوده است.

محمد صادق براتی اظهار می کند: این کاهش مسافر در هشتم فروردین ماه به حدی بود که حتی در مسیر ریلی مشهد مقدس به سایر نقاط کشور هیچ مسافر و تقاضایی وجود نداشت.

وی می افزاید: درهشتم فروردین ماه تنها یک رام قطار ورودی به مشهد با ۲۹ مسافر ثبت شده است که نشان از کاهش بیش از ۹۹ درصدی ورود مسافر را در این بخش دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه می دهد: در هشتم فروردین ماه به دلیل نبود مسافرهیچ قطار خروجی از مشهد نداشتیم.

صادق براتی با بیان اینکه پروازهای وارده و داخلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس نیز با کاهش قابل توجهی همراه شده است، تاکید می کند: در هشتم فروردین ماه تنها ۱۶ پرواز خروجی با یک هزار و ۹۳۷ مسافر از فردوگاه مشهد ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۳ درصد کاهش دارد.

وی یادآور می شود: در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای نیز ۴۸ سفر با ۵۲۶ مسافر ورودی به مشهد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد کاهش دارد و ۷۲ سفر نیز با هزار و ۵۲۶ مسافر خروجی از این شهر ثبت شده است.

وضعیت کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار بازار؛ از زمان شیوع این بیماری تا هشتم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و ۶۳۰  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزارو ۵۲۸ نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

متاسفانه تاکنون ۶۰۰ شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۷۳ تن مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان بودند.

کد خبر: ۱۱٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha