۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
افزایش بارش ها در گلستان| ذخایر آبخوان ها همچنان کاهشی است
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

افزایش بارش ها در گلستان| ذخایر آبخوان ها همچنان کاهشی است

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در مهرماه امسال، میزان بارندگی تجمعی متوسط در گلستان ۵۴ میلی متر بوده که نسبت به آمار بلندمدت ۴۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص آمار بارندگی مهرماه در گلستان بر مبنای ایستگاه های شرکت آب منطقه ای اظهارکرد: در مهرماه امسال، میزان بارندگی تجمعی متوسط در گلستان ۵۴ میلی متر بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۳۷ میلی متر، ۴۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص مقدار افزایش و کاهش بارش در حوضه های آبریز استان هم افزود: طی این مدت شاهد افزایش ۶۳ درصدی بارش ها در حوضه آبریز گرگانرود، افزایش ۳۲ درصدی در حوضه اترک سفلی، افزایش ۲۸ درصدی در قره سو، کاهش ۵۱ درصدی در نکارود علیا و افزایش ۴۳ درصدی بارش ها در حوضه خلیج گرگان نسبت به بلندمدت هستیم.

وی بیان کرد: همچنین متوسط دمای اندازه گیری شده هم نسبت به درازمدت کاهشی است و در متوسط ایستگاه معرف دشت ۲۱.۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۲۱.۵ درجه سانتیگراد، ۰.۱ درجه کاهش را نشان می دهد.

حسینی اضافه کرد: در متوسط دما در ایستگاه معرف ارتفاعات هم میانگین ۱۳.۷ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلندمدت، ۰.۳ درجه کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه های شاخص رودخانه های اصلی استان، بین ۹۹ درصد کاهش تا ۷۶ درصد افزایش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می دهد.

وی ادامه داد: اما ذخیره آبخوان های استان حدود ۲۴۶ میلیون مترمکعب (حدود ۲۰ درصد) کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می دهد که این رقم در آبخوان های کم عمق حدود ۱۸۳ میلیون مترمکعب و در آبخوان های عمیق حدود ۶۳ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha