۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
سهام داران در انتظار تحقق شهر رویایی/ مدیر عامل جدید معرفی شد
گزارش بازار از آخرین وضعیت «پدیده»

سهام داران در انتظار تحقق شهر رویایی/ مدیر عامل جدید معرفی شد

مشهد- فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد، از آبان ماه سال ۱۳۸۷ ذهنیت و اقتصاد بسیاری از مردم به ویژه سرمایه گذاران خراسان رضوی را به خود گره زده و پس از سال ها تلاطم این سهام داران چشم انتظارند تا مسئولان و مدیران در سال نو برای مشکلات آن طرحی نو در اندازند.

خبرگزاری بازار-گروه استان ها: هم زمان با سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) درهشتم فروردین ماه ۱۳۹۹ و در نخستین جلسه رسمی هیئت مدیره جدید گروه شرکت‌های پدیده، «نیما ملائی» که ریاست هیئت مدیره موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز نیز را بر عهده دارد به عنوان مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز انتخاب شد.

تشکیل مجمع عمومی

به گزارش خبرنگار بازار،طبق اعلام و اطلاع‌رسانی قبلی انجام شده بنا بود دی ماه سال گذشته مجمع عمومی این شرکت با حضور سهام‌داران برگزار شود اما از مجموع سهام داران مردمی این شرکت، حدود شش و نیم درصد حضور یافتند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهام داران برگزاری مجمع به دور دوم کشیده شد.

در همین راستا مجمع عمومی نوبت دوم شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در آخرین روزهای باقی مانده سال گذشته و در تاریخ  ۲۵ اسفند ماه با حضورسهامداران برگزار شد.

در این جلسه، انتخابات هیئت مدیره شرکت توسعه بین المللی برگزار و منتخبان سهامداران اداره امور شرکت گروه شرکت‌های پدیده را به دست گرفتند.

در این جلسه پس از شمارش آرای سهام داران تعداد ۴ شخصیت حقوقی و یک شخص حقیقی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و دو شخص حقیقی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شرکت پدیده شاندیز برای مدت دو سال انتخاب شدند.

بر این اساس پس از شمارش آرای سهامداران به ترتیب سعید ورودی طرقبه، شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز، موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز، شرکت تجارت الکترونیک پدیده کیش و بانک صادرات ایران به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و ابراهیم مهدی نژادثانی و افسانه لطیف‌کار به عنوان اعضای علی البدل شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز برای مدت دو سال انتخاب شدند.

افزایش ارزش سهامداران

در همین رابطه سرپرست شرکت‌های گروه پدیده شاندیز به خبرنگار بازار گفت: هر سهم شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز ۱۲۸ هزار ریال ارزش‌گذاری شده که نشان می دهد سهم مالکیت سهامداران ارزش قابل توجهی یافته است.

علی کریمی‌قدوسی با بیان اینکه به ثروت مجموعه سهامداران در قالب افزایش ارزش سهام ۳۰ هزار میلیارد ریال افزوده شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد سهام شرکت توسعه پدیده شاندیز در اختیار مردم است و کمتر از ۲۲ درصد سهام متعلق به بانک صادرات و ملل است.

وی خاطر نشان کرد: با انتخاب هیئت مدیره منتخب سهام داران روند اداره شرکت به روال عادی بازگشته و امکان رونق بیشتر شرکت پدیده در جهت حفظ منافع سهام داران و نیز گشایش نماد پدیده در بورس فراهم می شود.

 سرپرست گروه شرکت‌های پدیده با بیان اینکه به دنبال افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شرکت ابنیه پدیده هستیم، عنوان کرد: گروه شرکت‌های پدیده پتانسیل این را دارد تا در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین همراه با تولید ثروت و اشتغالزایی گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته حدود ۳۵ میلیون نفر از منطقه ییلاقی شاندیز بازدید کرده‌اند که ظرفیت بزرگی برای رونق گردشگری به شمار می‌رود و باید آن را مدیریت کنیم.

آنچه گذشت

۸ آبان سال ۱۳۸۷ شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) تأسیس شد. پیش از آن در سال ۱۳۸۳ این شرکت با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام در مشهد فعالیت می‌کرد.

این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه رستوران‌داری به‌ویژه در منطقه گردشگری شاندیز آغاز کرد و بعد از مدتی، مالکان این شرکت برنامه ساخت مجموعه بزرگ شهر رویایی پدیده را در مجاورت مشهد کلید زدند و برای این منظور با ایجاد تعدادی شرکت تخصصی، شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز را به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری تبدیل کردند که در این میان شرکت ابنیه و ساختمان به‌عنوان مجری شهر رویایی پدیده شاندیز آغاز به کار کرد.

مالکان شرکت با استراتژی تبلیغات گسترده در رسانه‌های عمومی توجه و اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کردند.

با رشد تقاضا برای سهام پدیده، قیمت هر سهم شرکت ابنیه و ساختمان از دو هزار ریال در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۱۲۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۳ رسید و حدود ۱۳۶ هزار سرمایه‌گذار مردمی تا سال ۱۳۹۳، حدود ۲۱ درصد از سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده را خریداری کردند.

رد پای پدیده در دستگاه قضایی 

فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیر مجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه‌های ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت های کل پروژه متوقف شد.

حل مشکل سهام داران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چند سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که چهار سال پیش با تشکیل«ستاد تدبیر» در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه سال گذشته با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و در شانزدهمین روز تیر ماه ختم رسیدگی آن اعلام و روز ۲۲ تیر ماه رای ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد.

بر اساس رای قطعی قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده که روز پنجم مرداد ماه سال ۹۸ اعلام شد، محسن پهلوان مقدم متهم ردیف نخست به تحمل حبس ابد محکوم و ۲۱ متهم دیگر این پرونده علاوه بر الزام به استرداد مال تحصیل شده از فعالیت‌هایشان در شرکت پدیده شاندیز، به مجازات‌هایی از تحمل ۲ تا ۲۰ سال حبس در زندان محکوم شدند.

شرکت پدیده که از ابتدای پیدایش شعار خود را بر پایه احداث شهر رویایی بنا نهاده بود حال بسیاری از سهام داران  خود را چشم انتظار گذاشته که با تغییر و تحولات جدید شاید خواب آن ها را برای رسیدن به شهر رویایی تعبیر شود.

کد خبر: ۱۱٬۴۶۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha