۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
 بانک‌ها از بنگاهداری غیر ضروری خارج می‌شوند
مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد:

بانک‌ها از بنگاهداری غیر ضروری خارج می‌شوند

فتوت، مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد بیان کرد: باید حداقل ۵۰ درصد از ارزش گذاری‌های بانک‌ها در شرکت‌های فرعی تا پایان سال۱۴۰۱ انجام شود و اموال مازاد بانکی به فروش برسد.

به گزارش بازار، فرشاد فتوت، مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد از پر بار بودن هفته گذشته در حوزه اقتصاد گفت و بیان کرد: در هفته ای که گذشت، سعی شد از کمترین فرصت ممکن در جهت اصلاح و تحول در سیستم اقتصادی کشور استفاده شود. در این راستا دو نفر از مدیران عامل بانک های کشور از جمله بانک ملی و بانک سپه با دستور کار ویژه منصوب شدند. احکام مدیران دو ساله و منوط به انجام درست اولویت های وزارت خانه صادر شده است.

وی به دستورات وزیر اقتصاد به بانک ها به ویژه بانک های ملی و سپه اشاره و اظهار کرد: مدیران بانک های ملی و سپه باید به سمت سودآور ساختن عملیات بانکی حرکت کنند و نسبت کفایت سرمایه بانک ها را به سطح استانداردهای مطلوب افزایش دهند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد با تأکید بر اینکه بانک ها باید از بنگاه داری غیر ضروری خارج شوند، عنوان کرد: باید حداقل ۵۰ درصد از ارزش گذاری های بانک ها در شرکت های فرعی تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام شود و اموال مازاد بانکی به فروش برسد.

وی توجه بیش از پیش به جوان گرایی و پرورش استفاده استعدادها در حوزه بانکی را یکی دیگر از اولویت های نظام بانکی کشور دانست و بیان کرد: نظام اعتبار سنجی و رتبه سنجی باید توسط مدیران بانک ها به طور کامل مستقر شود.

فتوت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو ضمن تأکید بر ضرورت انظباط بودجه ای بیشتر در بانک ها تصریح کرد: بانک ها باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و در کنار آن، شفافیت و تبادل قراردادهای منعقد بین بانک و مشتری را در دستور کار قرار دهند. بانک ها همچنین باید سریعاً عملیات ارزی بانک ها را به میزان ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهند.

وی با اعلام اینکه رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مشخص شد، گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر، از برخی از انبارهای این سازمان بازدیدی داشتند. در این بازدید ایرادات ساختاری و فرایندی مشهود بود و به همین جهت یک ضرب الاجل سه ماهه به وزیر اقتصاد دادند تا اصلاحات در این سازمان صورت بگیرد که این اتفاق طبیعتاً با انتصاب مدیران جدید جدیت بیشتری گرفته است.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha