۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۳
قیمت میوه‌های شب عید دولتی همچنان بالاتر از کف بازار
 وقتی قیمت تنظیم بازار به گرد پای وانتی‌ها نمی‌رسد؛

قیمت میوه‌های شب عید دولتی همچنان بالاتر از کف بازار

قزوین - میوه «شب عید» از اقدامات هر ساله دولت برای کنترل افزایش تقاضای میوه در آستانه سال نو است، اقدامی که از افزایش قیمت ناگهانی میوه جلوگیری می‌کند اما این بار گویا تنظیم قیمت میوه نیز از دست مسئولان در رفته است.

خبرگزاری بازار - مریم کشاورز مسعودیان، اگرچه میوه تنظیم بازار یا همان میوه شب عید هر سال توانسته بخش قابل توجهی از نیاز مردم را تامین کند و با ارائه میوه با کیفیت و قیمت مناسب به یکی از اقدامات حمایتی در آستانه سال نو تبدیل شود؛ اما امسال گویا تنظیم قیمت میوه «تنظیم بازار» از دست مسئولین نیز در رفته است.

تا جائی که با اعلام قیمت میوه شب عید در قزوین در آستانه سال نو موجی از نارضایتی و دلنگرانی در بین مردم ایجاد شد، چرا که قیمت های ارائه شده برای تهیه میوه ای که هر سال با نرخی پایین تر از میانگین بازارها ارائه می شد، از واقعیات جامعه فاصله داشت.

شوک اعلام قیمت میوه «تنظیم بازار» به بازار تره بار

اعلام قیمت میوه های تنظیم بازار در قزوین شاید در میانه یکی از روزهای کرونایی در شهر، بی سر و صدا تر از همیشه بود اما توانست تاثیر خود را روی بازار میوه و تره بار داشته باشد.

چرا که در کمتر از یک روز قیمت میوه را در بازار افزایش داد و سیبی که پیش از این تا ۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسید به ۶ هزار تومان و پرتقال ۳ هزار تومانی به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

سعید نبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اواخر اسفندماه سال گذشته با اعلام خبر آغاز توزیع میوه شب عید در قزوین بیان کرد:  میوه تنظیم بازار امسال در دو نوع پرتقال با قیمت پنج هزار و ۴۰۰تومان و سیب هم شش هزار تومان، به فروش می‌رسد.

وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع برای فروش میوه شب عید امسال برنامه ریزی شده تا با افزایش تعداد مراکز عرضه و ارائه سهمیه ای میوه شب عید در کارخانجات و ادارات بخشی از این تجمع کاسته شود.

۱ هزار و ۹۰۰ تن میوه برای شب عید قزوین تهیه شده است

در حالی که شرایط عمومی جامعه خبر از کاهش جدی در دید و بازدیدهای عید نوروز امسال دارد، و احتمالا همین کاهش دید و بازدید مصرف میوه شب عید را تا حد قابل توجهی کاهش می داد، مسئولین استان خبر از تهیه ۱ هزار و ۹۰۰ تن میوه شب عید برای مردم قزوین دادند.

هادی طاهرخانی مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری قزوین در این خصوص به خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین گفت: یک هزار و ۹۰۰ تن میوه شامل ۷۰۰ تن سیب و یک هزار و ۲۰۰ تن پرتقال برای میوه شب عید در استان خریداری و در سردخانه ذخیره سازی شده است.

میوه شب عید قزوین با درجه کیفی بالا تهیه شده است

علی اکبر کبیری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در این باره به خبرنگار بازار گفت: حجم میوه پیش خرید شده برای شب عید امسال در قزوین به نسبت سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: اگرچه برنامه ریزی ها برای تهیه میوه شب عید در قزوین از ماه ها قبل از شیوع بیماری کرونا انجام شده است، اما امیدواریم شیوع این بیماری در این مسئله تغییری ایجاد نکند.

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: البته در خصوص ماندگاری میوه شب عید مردم قزوین نگرانی نداریم چرا که این میوه با بهترین درجه کیفیت تهیه شده است و تا ماه های آینده بدون تغییر کیفیت ماندگاری خواهد داشت.

قیمت میوه شب عید در قزوین منطقی نیست

در حالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان قیمت میوه شب عید در قزوین منطقی نیست اما کبیری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین چندی قبل در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: درست نیست که میوه با کیفیت و درجه ۱ تنظیم بازار با میوه دست فروشان در قزوین مقایسه شود و خب طبیعی است که میوه با کیفیت با قیمت بیشتری عرضه شود.

وی عنوان کرد: میوه تنظیم بازار قزوین با درجه کیفیت عالی عرضه می شود و نسبت به میوه های مشابه در بازار قیمت مناسب تری دارد.

کبیری همچنین گفت: ستاد کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار استان قزوین از مدت ها قبل با بررسی بازار و کارشناسی در این خصوص قیمت میوه را تدوین کرده است.

قیمت میوه «تنظیم بازار» در قزوین کاهش یافت

علی رغم مقاومت مدیران استان در برابر قیمت های غیر منطقی میوه «تنظیم بازار» در قزوین بعد از گذشت یک هفته از سال نو کمیته تنظیم بازار استان قزوین نظر به کاهش قیمت میوه «شب عید» در قزوین داد.

هادی طاهرخانی مباشر توزیع میوه شب عید در استان قزوین با اشاره به رای کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار استان قزوین گفت: به منظور حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت میوه در بازار قزوین قیمت «میوه تنظیم بازار» در قزوین کاهش یافت.

وی افزود: از این پس پرتقال با قیمت چهار هزار و ۳۰۰ و سیب با قیمت پنج هزار و ۷۰۰ تومان در غرفه‌های برپا شده در سطح استان عرضه خواهد شد.

وقتی قیمت تنظیم بازار به گرد پای وانتی ها هم نمی رسد

اعلام خبر کاهش قیمت میوه «شب عید» در قزوین در حالی است که هنوز هم قیمت های اعلام شده به پای قیمت میوه های عرضه شده توسط وانت بارها نمی رسد.

این در حالی است که به گفته مسئولین تصمیم کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار قزوین به منظور رعایت حقوق شهروندان اقدام به این حرکت کرده است در حالی که به گفته طاهرخانی مدیر عامل سازمان همیاری های شهردرای استان قزوین تاکنون تنها ۸۰۰ تن از ۱ هزار و ۹۰۰ تن میوه شب عید در قزوین به فروش رفته است که به نظر می رسد با ادامه این رویه باز هم شاهد کاهش قیمت میوه در قزوین باشیم.

کد خبر: ۱۱٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha