۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
امسال ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام تخلیه شد
رییس اداره کالای اساسی بندرامام در گفتگو با بازار؛

امسال ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام تخلیه شد

حسین زاده، رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سال جاری، در مجموع ۱۰ میلیون و ۱۷۳ هزار تن کالای اساسی از بندر امام (ره) تخلیه شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «محمود حسین زاده» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با اشاره به افزایش عملیات تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره ) افزود: در ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام (ره) ۲۱ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، در مجموع این میزان کالای اساسی توسط ۱۷۴ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر امام خمینی (ره) شده است.

حمل کالای اساسی با ناوگان جاده ای ۲۱ درصد و ناوگان ریلی ۱۳ درصد افزایش یافت 
حسین زاده با بیان اینکه بیش از ۹ میلیون و ۱۷۲ هزار تن از این کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) با ناوگان حمل ونقل جاده ای به مقاصد تعیین شده حمل شده است، گفت: بیش از ۹۸۵ هزار تن نیز با ناوگان ریلی حمل شده که به ترتیب ۲۱ و ۱۳ درصد رشد داشته است.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) یادآورشد: درحال حاضر مجموع موجودی کالاهای اساسی در انبارها، اسکله و لنگرگاه بندرامام خمینی بیش از ۴ میلیون و ۴۶۳ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می دهد.

بیش از ۸۰ درصد نهاده های دامی و بیش از ۷۰ درصد کالای اساسی کشور در بندر امام تخلیه می شود
حسین زاده با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد نهاده های دامی کشور و بیش از ۷۰ درصد کالای اساسی کشور در بندر امام تخلیه می شود و ۹۰ درصد تجهیزات بندری برای تخلیه این کالاها اختصاص یافته است، اظهارداشت: در این زمینه نکته بسیار مهم و قابل توجه اینکه با افزایش واردات بسیار استراتژیک کنجاله سویا و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های اجرایی در۷ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن  کنجاله سویا به مقاصد تعیین شده از بندرامام (ره) حمل شده است، به طوری که در حال حاضر محموله کنجاله سویا به فور با قیمت مصوب دولتی در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی برای عرضه به متقاضیان در دسترس قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با ۴۰ پست اسکله هم اکنون حدود ۷۰ درصد عملیات بندری ما به کالاهای اساسی اختصاص دارد و بندر امام با ۱۱ هزار هکتار وسعت بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که علاوه بر واردات کالا، صادرات مشتقات نفتی، مواد معدنی، آهن آلات و کالای غیرنفتی از طریق بندر امام در شش ماهه نخست امسال به بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) اظهارداشت: بندر امام به طور متوسط ظرفیت پذیرش بیش از ۵۵ میلیون تن انواع کالا را دارد و هم اکنون به لحاظ اهمیت تامین کالاهای اساسی در کشور از ۴۰ پست اسکله ۲۳ اسکله بندرامام (ره) به تخلیه کالاهای اساسی اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha