۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
امکان پرداخت شهریه دانشجویان پنسیلوانیا آمریکا با استفاده از بیت کوین فراهم شد

امکان پرداخت شهریه دانشجویان پنسیلوانیا آمریکا با استفاده از بیت کوین فراهم شد

«مدرسه بازرگانی وارتون» دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا که از معتبرترین دانشکده های علوم اقتصادی و تجاری در این کشور محسوب می شود، از پذیرش بیت کوین به عنوان شیوه پرداخت جدید شهریه خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، پس از عرضه قانونی و رسمی بیت کوین در بازار بورس آمریکا، اکنون دانشگاه های سرشناس این کشور نیز در مسیر حرکت به سمت دریافت شهریه های خود از طریق ارزهای دیجیتال قرار گرفته اند. 

بر اساس این گزارش، «مدرسه بازرگانی وارتون» دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا که از معتبرترین دانشکده های علوم اقتصادی و تجاری در این کشور محسوب می شود، با انتشار بیانیه ای رسمی، از پذیرش بیت کوین به عنوان شیوه پرداخت جدید شهریه دانشجویان خود خبر داد. 

خبرگزاری بلومبرگ نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که این شیوه پرداخت محدود به دوره آموزشی جدید این دانشکده برای دروس مربوط به تکنولوژی بلاک چین و دارایی های دیجیتال خواهد بود که قرار است تدریس آن از ژانویه سال آینده میلادی به طور رسمی در مدرسه بازرگانی وارتون آغاز شود. 

طول این دوره آموزشی که قرار است از ابتدای سال آینده میلادی تحت عنوان «اقتصاد بلاک چین و دارایی های دیجیتال» در مدرسه بازرگانی وارتون تدریس شود، شش هفته بوده و شهریه شرکت در آن نیز ۳۸۰۰ دلار اعلام شده است.

مدیران مدرسه بازرگانی وارتون ابراز امیدواری کرده اند که صدها نفر از دانشجویان علاقمند به یادگیری کار با فناوری بلاک چین در این دوره آنلاین ثبت نام کرده و شهریه خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند. 

لازم به ذکر است مدرسه وارتون در حال حاضر نیز دوره های محدود و مقدماتی آموزشی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال آنلاین خود را با همکاری موسسه بین المللی Coursera برگزار می کند. با اینحال، مدیران این مدرسه اعلام کرده اند که دوره مد نظر اختصاصی آنها، دوره ای جامع و البته عملیاتی بوده که فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال، تکنولوژی بلاک چین و فینتک را به دانشجویان آموزش خواهد داد. 

مدرسه وارتون پیشتر در ماه مه سال جاری نیز از دریافت ۱۱۸ بیت کوین به ارزش بیش از ۵ میلیون دلار از یک حامی ناشناس خبر داده بود که این مقدار بیت کوین اخیرا به ارزش ۷ میلیون دلار از سوی مدیران این مدرسه فروخته شده است. 

کد خبر: ۱۱۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha