۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
استقبال سهامداران به خرید اوراق بدهی در بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

استقبال سهامداران به خرید اوراق بدهی در بورس

امامی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ جاری، با وجود کاهش ارزش معاملات بازار سرمایه، شاهد افزایش حجم معاملات اوراق بدهی در بورس تهران بودیم.

به گزارش بازار، رضا امامی، درباره روند معاملات بورس تهران در هفته نخست آبان ماه گفت: بورس تهران در ۴ روز کاری که گذشت اگر چه شاهد معاملات نچندان دلچسب بود، اما در ۲ روز پایانی هفته‌ی کاری خود، شاهد بهبود نسبی معاملات بود.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه، شاهد قرمز پوشی اکثر نمادها بودیم بطوریکه شاخص کل بورس نسبت به هفته‌ی گذشته ۲.۹ درصد افت کرد و ارزش معاملات به ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با هفته گذشته ۲۴.۸ درصد کاهش را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات نیز به ۲۲ میلیون و ۵۰۱ سهم رسید که نسبت به هفته گذشته، کاهش ۲۵.۶ درصدی را تجربه کرد.

وی افزود: باوجود کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه، شاهد رشد و حجم معاملات در بازار اوراق بدهی، بودیم بطوریکه ارزش معاملات بازار اوراق بدهی در بورس تهران با افزایش ۱۱۳.۴۱ درصدی به ۷۰۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این اوراق رشد ۱۲۷ درصدی داشت.

امامی گفت: نوسان نرخ دلار در روزهای پایانی هفته، یکی از دلایل اصلی جذاب شدن بازار و بهبود نسبی بود.

وی افزود: در هفته‌ی جاری، رئیس سازمان بورس، درباره عرضه خوراک دریافتی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و تعیین تکلیف وضعیت معاملات قیر، نامه‌ای به وزیر نفت ارسال کرد. همچنین در پایان هفته رئیس سازمان بورس نامه‌ی به وزیر صمت درباره قیمت گذاری دستوری که اهرمی برای زیان رساندن به سهامداران گروه خودروست ارسال کرد.

امامی ادامه داد: با توجه به روند معاملات و اعلام عملکرد ماهانه شرکت‌ها به بورس، در هفته آینده شاهد معاملات کم حجمی در بازار سرمایه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha