۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تولید ۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا
مدیرعامل نیروگاه نکا خبر داد؛

تولید ۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا

نکا- مدیرعامل نیروگاه نکا با اشاره به افزایش تولید انرژی در این نیروگاه گفت: حدود هفت میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، محسن نعمتی افزود: یروگاه شهیدسلیمی نکا در هفت ماه ابتدای امسال بالغ بر شش میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۳۰۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد و مجموع انرژی خالص نیروگاه در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۱۲ درصد افزایش داشت.

نعمتی با اشاره به اینکه در هفت ماه اخیر ۷۳ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۲۷ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است ابراز داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری واحدهای بخار با گذشت بیش از چهار دهه و واحدهای گازی با بیش از سه دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه تعمیرات میاندوره ای واحدهای بخار نیروگاه طبق برنامه و روال سالیانه درحال انجام است ادامه داد: درهفت ماه ابتدای امسال ۶۵.۳۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد. 

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha