۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
ایلخچی قابلیت تبدیل به قطب تولید پسته آذربایجان‌شرقی را دارد
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

ایلخچی قابلیت تبدیل به قطب تولید پسته آذربایجان‌شرقی را دارد

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به پتانسیل‌های حوزه کشاورزی «ایلخچی» گفت: این شهر قابلیت تبدیل به قطب تولید پسته آذربایجان‌شرقی را دارد.

به گزارش بازار، یونس ژائله در دیدار اعضای شورای اسلامی ایلخچی با وی در محل اتاق تبریز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره برداشت پسته در این شهر، افزود: ایلخچی از قطب های تولید محصولاتی مانند پیاز در استان بوده که با توجه به اجرایی شدن تغییر الگوی کشت، کشت محصولاتی مانند پسته در این بخش آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تداوم و افزایش تولید محصول پسته در ایلخچی می توان صنایع تبدیلی را در این شهر راه اندازی کرد و اتاق بازرگانی تبریز نیز آماده هرگونه همکاری برای توسعه حوزه کشاورزی در این منطقه است.

اعضای شورای اسلامی ایلخچی نیز در این دیدار بر برنامه ریزی های انجام شده برای حرکت این شهر به سمت تبدیل شدن به قطب تولید پسته در استان تاکید کرده و بر افزایش تولید و بهره وری این محصول در سال های آینده اعلام آمادگی کردند.

آذربایجان شرقی حدود ۳۵ صدم درصد از مجموع بیش از ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیرکشت باغات پسته و مقام هفتم را به خود اختصاص داده است و بیشترین پراکنش سطح زیرکشت پسته در شهرستان های اسکو، مرند، آذرشهر، بناب، عجب شیر و تبریز قرار دارد.

باغات پسته ایلخچی از قطب های تولید این محصول در استان محسوب می شود و ارقام تولیدی پسته موجود در استان احمد آقایی، اکبری، کله قوچی، شاه پسند، ریزقزوین، زرند کرمان و سایر ارقام بومی است.

شهر ایلخچی آذربایجان شرقی با جمعیت حدود ۳۲ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha