۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری سال ۹۵ نادیده گرفته شدند
حاجی بابایی:

۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری سال ۹۵ نادیده گرفته شدند

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایلوت طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: ۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ نادیده گرفته شدند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست شورای اداری استان همدان پیش از ظهر پنج شنبه با حضور استاندار همدان، نمایندگان مردم استان در مجلس، فرمانداران شهرستان‌ها، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه با تمام توان از استاندار جدید همدان حمایت می‌کنیم تا چرخ توسعه استان بچرخد؛ گفت: برای توسعه استان باید توان مضاعف مدیریتی به کار گرفته شود.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌هی اجرایی استان همدان باید با تمام قدرت فعالیت‌های خودشان را پیگیری کنند، افزود: تلاش می‌شود مدیریتی منسجم با هدایت استاندار همدان ایجاد و آن را در استان به پیش ببریم.

تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه باید از سرشماری نفوس و مسکن که در حال انجام است، حمایت کنند

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه باید از سرشماری نفوس و مسکن که در حال انجام است، حمایت کنند، گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، بیش از ۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان نادیده گرفته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان همدان در استان همدان تنها شهرستانی است که به عنوان پایلوت کشور قرار گرفته و باید اطلاعات دقیق باشد.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، حضور مسئولان در میان مردم می‌تواند همدردی با مردم باشد، گفت: رئیس جمهور این کار را در سراسر کشور انجام می دهد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه در عملکرد نظام اسلامی باید کارهای انجام شده به مردم اعلام شود، گفت: البته کارهای انجام نشده هم وجود دارد که باید به انجام برسد.

۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری سال ۹۵ نادیده گرفته شدند

وی به وضعیت مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه سایت مسکن همدان بسته شده و این یعنی پاک کردن صورت مساله، گفت: قیمت های سرسام آور و عدم نظارت و کنترل قیمت مسکن در همدان سوال برانگیز است و مسئولان مربوطه باید در راستای برطرف کردن این مشکل اقدام کنند.

وی سرعت در پروژه انتقال آب از تالوار به همدان را مورد تاکید قرار داد و  گفت: سرعت در اجرای پروژه آب تالوار در شرایط کنونی ضروری است و باید پیگیری جدی صورت گیرد.

مصوبه‌ای که ۱۷ سال پیش توسط مقام معظم رهبری اعلام شده هنوز اجرایی نشده حال آنکه مردم به اندازه کافی مشکلات دارند و جیره‌بندی آب هم مشکل دیگری شده است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مصوبه‌ای که ۱۷ سال پیش توسط مقام معظم رهبری اعلام شده هنوز اجرایی نشده حال آنکه مردم به اندازه کافی مشکلات دارند و جیره‌بندی آب هم مشکل دیگری شده است.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه مشکل نانوایی و نان استان همدان بلاتکلیف مانده و باید در راستای حل و فصل آن تلاش کنیم، گفت: در همدان قیمت نان با استان های دیگر متفاوت است و نانوایان متقاضی همسان سازی قیمت ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه طبق سخن مقام معظم رهبری، مسئولان باید به جوانان مومن معتقد انقلابی تکیه کنند، گفت: استان همدان در جذب سرمایه‌گذار دچار مشکل است و باید در راستای حل این مشکل اقدامات عاجل صورت گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تشکیل نشده و باید هر چه سریع تر این شورا تشکیل شود تا تسهیل‌گر اقدامات برخی مدیران باشد، گفت: مدیران استان همدان باید با تمام توان فعالیت‌های خود را براساس رعایت موازین قانونی پیگیری و انجام دهند.

حجت الاسلام فلاحی خواستار توجه به جریان انقلابی و جوانان در دولت جدید شد تا ا این طریق مشکلات کشور سریع تر حل شود.

راه حل مساله گرانی و مشکلات مردم در توجه به الگوی تات «توسعه، اشتغال و تولید» نهفته است

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه مردم از مشکلات معیشتی بسیار گله مند هستند، گفت: راه حل مساله گرانی و مشکلات مردم در توجه به الگوی تات« توسعه، اشتغال و تولید » نهفته است.

۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری سال ۹۵ نادیده گرفته شدند

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات و معضلات استانی می‌توان از ظرفیت‌های استان بهره‌برداری کرد، گفت: ملایر دو برند جهانی دارد و باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه باید از دو درگاه شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت برای توسعه ملایر برنامه ریزی کرد، گفت: در حوزه صنایع تبدیلی در شهرستان ملایر فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بیش از ۴۰درصد صادرات استان همدان از شهرستان ملایر صورت می‌گیرد، گفت: طرح نهضت مسکن در شهرستان ملایر را با مدیریت جدی می‌توان به انجام رساند.

وی با یاداوری اینکه ۷۱ مجتمع آبرسانی در همدان وجود دارد که یکی از آنها به ملایر اختصاص دارد، درخواست کرد با توجه به معدل جمعیتی این شهرستان اقداماتی صورت گیرد چراکه در استان همدان باید منابع آب را بهتر و بهینه کرد.

تعیین یک شهرک صنعتی و مشخص کردن زمین‌های آن در شهرستان ملایر می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان کمک کند

حجت الاسلام آزادیخواه گسترش آبیاری‌های نوین در جنوب استان همدان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه مرمت و لایه‌روبی قنات و کشت گلخانه‌ای می‌تواند در استفاده بهینه از آب و خاک استان مشکل‌گشا باشد؛ افزود: تعیین یک شهرک صنعتی و مشخص کردن زمین‌های آن در شهرستان ملایر می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان کمک کند.

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ملایر به عنوان شهرستان ویژه است و باید انتخاب مدیران ویژه و فرماندار آن نیز ویژه باشد.

نماینده مردم شهرستان رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۵ بحران کشور را تهدید می کند و نباید از آن غافل شد، گفت: بحران آب در تمام استان ها بیداد می کند.

حسن لطفی با بیان اینکه بحران آب یکی از معضلات ملی است و بحران بیکاری و بوروکراسی از مشکلات جدی کشوری و استانی است، گفت: فقر و تنگدستی هم بحران دیگری است ضمن اینکه بروکراسی مانع رشد کشور شده است.

۱۳۰ هزار از جمعیت استان همدان در سرشماری سال ۹۵ نادیده گرفته شدند

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می شود، گفت: هزینه‌های جاری در کشور بیشتر از هزینه‌های عمرانی است و این یک آسیب است و باید حل شود.

سازمان های مثل تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی؛ بنیادها و بانک ها و شهرداری ها علی رغم اینکه ۶۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارند به کسی پاسخگو نیستند

نماینده مردم شهرستان رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولتی فربه تر از دولت داریم که به هیچ کس پاسخگو نیستند، گفت: سازمان های مثل تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی؛ بنیادها و بانک ها و شهرداری ها علی رغم اینکه ۶۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارند به کسی پاسخگو نیستند.

لطفی به تورم قوانین اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع به مجلسی ها بر می گردد که ۱۱ هزار و ۸۰۰ عنوان قانونی داریم؛ گفت: تعدد قوانین منجر به بی عدالتی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری سازمان شستا در زمینه تاسیس گاوداری در شهرستان رزن در حال بهره‌برداری است و تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی درگزین شروع شده و در حال فعالیت است، گفت: ۲۶ قطعه از شهرک گلخانه‌ای عمان راه اندازی شده و تا کنون برای ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است ضمن اینکه علی‌رغم مشکلات عدیده می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست استان را آباد کنیم.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم در جای جای استان از مشکلاتی در رنج هستند که بیشتر آنها قابل حل است، گفت: اسدآباد از نظر توسعه و تولید و اشتغال با نگاه آماری از عقب ماندگی ها و عدم توجه در رنج است.

کیومرث سرمدی با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران در اسدآباد به دلایل متعدد رنگ و بوی چندانی ندارد، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در شهرستان اسدآباد وجود دارد که ضرورت دارد پیگیری شوند.

حدود یکسال است که پروژه شهر فولاد با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان معطل مانده و پیگیری نشده است

وی بابیان اینکه سرمایه گذاران از اسدآباد فرار می کنند، گفت: حدود یکسال است که پروژه شهر فولاد با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان معطل مانده و پیگیری نشده است.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موقعیت شهرستان اسدآباد، راه‌های مواصلاتی این شهرستان مشکل ساز هستند و نیاز به توجه جدی دارند.

وی گفت: شهرستان اسدآباد راه ارتباطی غرب به شرق کشور است که نیاز به توجه جدی مسیولان و مدیران استانی در زمینه‌های مختلف دارد.

سرمدی با تاکید بر اینکه پروژه کنارگذر اسدآباد نیاز به توجه جدی مسئولان استانی و پیگیری‌های ملی دارد، گفت: سهم ارزش افزوده استان در سال ۹۸، ۹۹ و شش ماهه اول ۱۴۰۰ حدود ۱۴۶میلیارد تومان سهم استان همدان است.

سند توسعه و تحول استان برای چهار سال تدوین می شود تا نقشه راه ما برای ادامه حرکت باشد

استاندار همدان نیز بابیان اینکه باید برنامه محور باشیم ضمن اینکه استاندار قبلی همدان سند سه ساله توسعه استان همدان را تدوین کرده بود، گفت: سند توسعه و تحول استان برای چهار سال تدوین می شود تا نقشه راه ما برای ادامه حرکت باشد.

علیرضا قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه آنچه در این سند مدنظر خواهد بود شعارهای دولت سیزدهم است و جلب اعتماد مردم سرلوحه کار خواهد بود، ادامه داد: برای جلب اعتماد مردم باید کارهایی انجام شود که مهمترین آن توجه به اشتغال و حل مسایل اقتصادی و رونق تولید است ضمن اینکه مقام معظم رهبری طی سال های اخیر موضوع تولید را مورد تاکید قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید رفع مشکلات مردم در زمینه بیکاری را مدنظر قرار دهیم و در این راستا سرمایه گذاری در زمینه تولید مد نظر باشد، گفت: طبق گفته نمایندگان مردم در مجلس سرمایه گذار با انواع رفتارها و ناهماهنگی ها از همدان فرار می کرده و نباید بعد از این شاهد این چنین رفتاری باشیم

استاندار همدان اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه وظیفه خود باید سرمایه گذار را با تکریم و احترام پذیرا باشند ضمن اینکه در مراجعه سرمایه گذار برای سرمایه گذاری وی را در دستگاه های اجرایی سرگردان نکنیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha