۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
۲۰ هکتار از اراضی مهرگان در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار می‌گیرد
معاون عمرانی استاندار قزوین:

۲۰ هکتار از اراضی مهرگان در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار می‌گیرد

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هکتار اراضی دولتی در شهرک مهرگان وجود دارد که می‌توان تا ۲۰ هکتار از این اراضی را در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار داد.

به گزارش بازار، علی فرخزاد چهارشنبه شب در جلسه شورای تامین مسکن قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح مسکن ملی به دلیل التهابی که طی یکی دو سال اخیر در حوزه مسکن در کشور ایجاد شده است به یکی از مطالبات عمومی تبدیل شده است و درخواست ما از مسئولین مرتبط تسریع در اجرای این پروژه ها در استان قزوین است.

وی بیان کرد: پروژه اقدام ملی مسکن یا جهش تولید مسکن به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای عمومی در جامعه امروز با مشکلات اعتباری مواجه است در حالی که شاهد این هستیم که اموال مازاد دولتی در برخی از موارد دارای انباشت زیادی است که با فروش بخشی از این اموال امکان مدیریت هزینه ها و استفاده از این درآمدها در بخش اقدام ملی مسکن وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه تنها آورده های اولیه اعضا برای آغاز عملیات ساخت این واحدها در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است که برای تسریع بخشیدن به فرآیند اجرای طرح نیازمند همراهی بانک ها در اعطای بخشی از تسهیلات به پیمانکاران هستیم، ابراز کرد:  ۲۵۰ هکتار اراضی در اختیار در شهرک مهرگان وجود دارد که تا ۲۰هکتار از این اراضی در گام نخست برای اجرای طرح جهش ملی اختصاص داده شده است.

همراهی بانک‌ها و تسریع پروژه‌های مسکن
مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به گله مندی برخی از پیمانکاران از عدم تکمیل وجه از سوی اعضای طرح اظهار داشت: در کنار این مسئله عدم پرداخت بخشی از تسهیلات مسکن به پیمانکاران موجب کندی در اجرای این طرح شده است که همراهی بانک ها میتواند به تکمیل شدن هرچه سریعتر این پروژه ها بیانجامد.

پیمان پیرمرادی بیان کرد: پروژه جهش ملی مسکن یا همان طرح اقدام ملی از پروژه های بزرگی است که بدون همراهی بانک ها در مسیر اجرای آن با مشکل مواجه خواهیم شد، از این رو امروز نیاز است تا بانک‌ها با سرعت بخشیدن به فرآیندهای قانونی موجود موجب تسریع در اجرای پروژه شوند.

وی افزود: عملیات احداث دو هزار و ۶۸۱ واحد مسکونی این طرح تا حدود زیادی رضایت بخش بوده است اما هنوز معتقدیم در استان قزوین ظرفیت تسریع در اجرای این پروژه ها وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha