۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
صنایع اصفهان ۳۴۵ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداختند|تامین ۹۵ درصد بودجه روستاها از مالیات
در سه ماهه نخست سال جاری؛

صنایع اصفهان ۳۴۵ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداختند|تامین ۹۵ درصد بودجه روستاها از مالیات

اصفهان -مهدلو، مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: ۳۴۵ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده‌ای که در ۳ ماهه نخست امسال در اختیار شهرداریها و دهیاریها قرار گرفته از محل عوارض آلایندگی واحدهای بزرگ صنعتی بود.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تا دی ماه سال جاری فرصت دارد و در حال حاضر تمدید این مهلت قانونی مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه با اجرای قانون مالیات پایانه‌های فروشگاهی همه اشخاص حقوقی به سامانه مالیاتی وصل می‌شوند، اظهار کرد: این قانون در جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت تاثیرگذار بوده است.

بررسی مودیانی که توانایی در استفاده از پایانه فروشگاهی ندارند
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید به کسبه و مودیانی که از امکانات ضعیف تری برخوردار هستند، برای استفاده از این سامانه کمک کنیم، گفت: بدین منظور کارگروهی مرکب از نمایندگان سازمان، اتاق اصناف و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود و کارگروه موظف است به صورت سالانه درخواست مودیانی را که اظهار به عدم توانایی در استفاده از پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان دارند بررسی کند و با در نظر گرفتن شرایط مودی تشخیص به ناتوانی و یا توانایی وی در استفاده از پایانه های فروشگاهی دهد.

وی با بیان اینکه شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی موظف هستند نسبت به آموزش، توانمندسازی نصب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای این دسته از مودیان اقدام کنند افزود: در خصوص اعلام شرکت های معتمد اشخاص حقوقی ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مجوز لازم داده می شود.

استفاده از مشوق های مالیاتیی موثر در خود ابرازی و پرهیز از کتمان درآمد
مهدلو تاکید کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مورد شرکت های بزرگ به لحاظ وجود امکانات و زیرساخت های لازم به مراتب ساده تر خواهد بود و در مورد اصناف برای داشتن فرجه زمانی بیشتر تلاش خواهیم کرد.

مهدلو شرایط استفاده از مشوق های مالیاتی قانونی برای مودیان را خود ابرازی، درست ابرازی و پرهیز از کتمان درآمد عنوان کرد و گفت: در صورتیکه مشوق های مالیاتی برای هر کدام از اصناف به هر دلیل اعمال نشده است می توانند آمار و مستندات خود را ارائه دهند و در شورای گفتگو مطرح و از ما مطالبه نمایند.

وی با اشاره به وصول بسته‌های فرار مالیاتی تاکید کرد: با توجه به میزان زیاد فرار مالیاتی در کشور، اداراتی در استان‌ها برای مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی تشکیل شده است که اصفهان با  چهار اداره در این مسیر قدم برداشت و رصد گردش مالی بانک‌ها دراین زمینه کمک کننده بود.

عدالت اقتصادی و توسعه زیرساخت ها  در گرو اجرای مالیات بر ارزش افزوده
وی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا در راستای ایجاد عدالت اقتصادی و توسعه زیرساخت ها نقش مهمی ایفا می کند، به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده بر سهم بخش سلامت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بالاخص در شرایط کرونا و همچنین سهم شهرداریها و دهیاریها در راستای عمران و آبادانی شهری تاکید نمود و گفت: عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها، وزارت بهداشت روستاها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد و حتی در سالهای گذشته بخشی از آن به محیط زیست برای مقابله با آلایندگی‌ها داده شد اما بر اساس قانون جدید از ابتدای سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست دیگر سهمی از عوارض مالیات ندارد.

۹۵ درصد بودجه روستاها و دهیاری‌ها از محل عوارض و مالیات
مهدلو با تاکید بر اینکه بخشی از  مالیات و عوارض مردم مستقیم به خودشان برمی‌گردد، گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه شهرداری های بزرگ و ۹۵ درصد روستاها و دهیاری ها از محل عوارض ارزش افزوده  تامین می‌شود و طبیعی است ارائه خدمات در این بخش منوط به پرداخت به موقع مالیاتها است.

۹۳۰ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفت
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه سه ماهه سال جاری ۹۳۰ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال به بیش از سه هزار معیار تومان برسد،خاطرنشان کرد: ۳۴۵ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون از محل عوارض آلایندگی واحدهای بزرگ صنعتی مانند فولاد مبارکه، پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت‌ها بوده است.

هزار میلیارد ریال مجموع  عوارض واریزی به حساب شهرداریها، فرمانداریها و دهیاریها
وی با اشاره به مجموع  عوارض واریزی ارزش افزوده در شش ماهه ابتدایی سال۱۴۰۰ به حساب شهرداریها، فرمانداریها و دهیاری ها ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت:  به تفکیک سهم ۱۱۱ شهرداری استان مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال  بود و پنج هزار میلیارد ریال نیز به ۸۴۹ دهیاری و چهارصد و پنجاه میلیارد ریال به ۲۴ فرمانداری استان اختصاص یافته است.

مهدلو با اشاره به اهمیت منبع پایدار عوارض مالیات برارزش افزوده برای شهرداریها و دهیاریها و نقش درآمد پایدار عوارض مالیات بر ارزش افزوده در توسعه مدیریت شهری وعمران شهری باعث تحولات بسیار در سطح شهرها ، روستاهای سطح استان میگردد افزود: از مجموع مبلغ واریزی پنج هزار میلیارد ریال سهم شهرداری اصفهان بوده که رقم قابل توجهی می باشد.

افزایش ۵۰ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ۶ ماه مشابه سال گذشته
وی با تاکید بر افزایش ۵۰ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ۶ ماه مشابه سال گذشته در سطح استان اصفهان اظهار داشت: افزایش عوارض ارزش افزوده تخصیصی به شهرداریها ، دهیاری ها وفرمانداری های سطح استان اصفهان نشان دهنده این است اعتماد مردم به نظام مالیاتی موجب افزایش خدمت رسانی به مردم توسط شهرداری ها ودهیاری های سطح استان شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به  شفافیت ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی تصریح کرد و گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اصلی در سیاست های سازمان مالیاتی نتایج قانع کننده ای داشته است و آمار و ارقام و مستندات این را نشان میدهد..

مهدلو افزود: فرهنگ شفافیت در اصفهان جاری شده است و افزایش چشمگیر خوداظهاری و تمکین مودیان نسبت به سال های قبل حاکی از اقدامات امور مالیاتی در زمینه شفافیت است.

پایین آمدن هزینه های دولت و فساد اقتصادی
وی ادامه داد: از مهم ترین تاثیر ارتقای شفافیت اقتصادی پایین آمدن هزینه های دولت و فساد اقتصادی و بالارفتن رضایتمندی مردم است.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha