۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
پهپاد، روشی نوین برای رونق اقتصادی کشاورزی در طارم
فیلم استان ها:

پهپاد، روشی نوین برای رونق اقتصادی کشاورزی در طارم

زنجان- افزایش سرعت کار، کاهش مصرف آب و کاهش زمان سمپاشی به کم‌ترین زمان ممکن، بخشی از مزایای پهبادها در کار کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار،پهبادها چندین سال است که در ایران نیز در بحث کشاورزی به کار ‌گرفته می‌شود و در مواردی مانند سمپاشی، مبارزه با آفات و تغذیه گیاهی کاربرد دارد.

استفاده از پهبادها باعث افزایش سرعت کار، کاهش مصرف آب، کاهش زمان سمپاشی به کم‌ترین زمان ممکن، جلوگیری از تردد بی‌رویه دستگاه‌ها و نیروی انسانی که احتمال ایجاد خسارت دارد، افزایش کیفیت و کمیت محصولات و کارایی کودها تاثیرگذار است و در زمان سمپاشی احتمال برخورد و تماس فرد با سم وجود دارد که سم‌پاشی با پهبادها میزان تماس افراد با سموم را نیز کاهش می‌دهد و  همچنین در محلول‌پاشی و سم‌پاشی با پهباد آب به میزان‌کم‌تری استفاده می‌شود.

برخی از افراد متقاضی خرید پهباد هستند که با خرید آن‌ها میزان استفاده از آن در این شهرستان افزایش خواهد یافت و  در مرحله آشنایی و آموزش کشاورزان در رابطه با پهباد هستیم تا به زودی کشاورزان طارمی نیز از این تکنولوژی استفاده کنند، البته با توجه به ارائه خدمات توسط یک شرکت در رابطه با پهباد، در حال حاضر قابلیت استفاده از این تکنولوژی در شهرستان وجود دارد.

 استفاده شخصی از پهباد در اراضی و باغات کوچک به صرفه نیست و افرادی که متقاضی خرید آن هستند، می‌توانند خدمات آن را به اشتراک بگذارند و با توجه به مزایای پهباد در امور کشاورزی از همه کشاورزان، زارعان و باغ‌داران دعوت می‌کنیم که از پهبادها در مبارزه با بیماری‌ها، آفات، تغذیه، محلول‌پاشی‌ گیاهی و ... استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha