۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
تکخوانی کنتور برق ۵۹ روستای شهرستان دیواندره در سال جاری
به همت شرکت برق کردستان عملی شد؛

تکخوانی کنتور برق ۵۹ روستای شهرستان دیواندره در سال جاری

سنندج – رئیس شرکت توزیع برق شهرستان دیواندره با اشاره به تکخوانی کنتور برق ۵۹ روستای این شهرستان، گفت: تاکنون برق ۱۲۵روستای شهرستان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان عطالله میرزایی در این خصوص گفت: تا پایان سال جاری برق ۵۹ روستا در مناطق مختلف دیواندره تکخوانی می شود که شامل ۳ هزار و ۵۶۰ خانواراست.

وی مجموع انشعاب روستایی تکخوانی شده را تا پایان مهر ماه تعداد ۱۲۷۳۰فقره اعلام کرد و افزود: درحال حاضر ۳۰ درصد از روستاهای استان هنوز به صورت بازفروش است که انتظار می رود تا پایان سال باقی مانده روستاهای این شهرستان به تکخوانی تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتورهای بازفروش  تطبیق باکنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی با کنتورهای مادر، اختلاف قیمت مصرفی در برخی ازروستاها، ایجاد نارضایتی بین روستاییان، شفافیت و تسهیل در پرداخت مطالبات مشترکان، انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درپرداختی ها مرتفع خواهدشد.

وی  گفت: در سیستم بازفروش، کنتور مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می کند حال آنکه درسیستم تکخوانی، هر مشترک یک کنتورجداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتورو چاپ قبض آن ها اقدام می شود.

لازم به ذکر است اعتبارمورد نیازبرای تکخوانی عنوان کنتور برق روستاهای بافروش هر ساله تعیین و در سال بعد اجرای پروژه عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha