۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
قیمت پودرماهی ایرانی به قیمت جهانی نزدیک شده است
تولید کننده پودرماهی در گفتگو با بازار مطرح کرد:

قیمت پودرماهی ایرانی به قیمت جهانی نزدیک شده است

دستگاه های مربوطه از ما استانداردهای اروپایی می خواهند اما خدمات نمی دهند

نصیرپور، تولیدکننده پودر ماهی گفت: خدمات ضعیفی که در مورد اعطای مجوزها در داخل به ما می دهند و در عوض ایزوهای مختلفی که از ما طلب می کنند، اولین چالش ما در بازارهای جهانی است.

بازار؛ گروه کشاورزی: هدایت نصیر پور مدیر عامل یک شرکت تولید پودر ماهی در خصوص تفاوت قیمت پودر ماهی داخلی با نمونه های وارداتی به خبرگزاری بازار گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، واردات پور ماهی تا حدودی کاهش یافته است اما محصولی که ما داریم با نمونه خارجی تفاوت قیمتی چندانی ندارد.

نصیر پور افزود: این در حالی است که سال های قبل قیمت تولیدات داخلی بسیار ارزانتر از نمونه های خارجی بود. اگرچه هنوز به قیمت جهانی نرسیده ایم با این وجود قیمت مان مناسب تر از گذشته شده و به قیمت های جهانی تا حدودی نزدیکتر شده است.

با توجه به اینکه استانداردهای پودر ماهی ما به استانداردهای ورودی اتحادیه اروپا بسیار نزدیک است، امکان صادرات این محصول امسال به ترکیه و اتحادیه اروپا وجود دارد

استانداردهای لازم برای صادرات به کشورهای اروپایی را دارا هستیم
این تولید کننده در پاسخ به این سوال که برای بالا بردن کیفیت فرآوری از چه تکنولوژی استفاده می کنید، گفت: ما ۲ سال پیاپی صادر کننده نمونه استان سیستان و بلوچستان بوده ایم و لذا کارخانه ما کد دامپزشکی دارد و مجوز اداره استاندارد را نیز دارد. بنابراین با توجه به واحد تحقیق و توسعه ای که داریم بهترین کیفیت و باکیفیت ترین محصول را در جنوب کشور ارائه می دهیم که بهترین فرآوری نیز در مورد محصولات مان صورت گرفته است.
وی در خصوص استانداردهای مورد نیاز برای صادرات تولیدات خود نیز اظهار داشت: الان کشورهای ترکیه و روسیه درخواست خرید پودر ماهی دارد و با توجه به اینکه استانداردهایی که محصولات ما دارد به استانداردهای ورودی اتحادیه اروپا بسیار نزدیک است، امکان صادرات این محصول امسال به ترکیه و اتحادیه اروپا وجود دارد.

نصیرپور افزود: با این وجود بروکراسی اداری و مشکلات پیش رو کمی ما را به چالش می کشاند و از این حوزه عقب می کشاند.

 دستگاه های مربوطه در کشور از محصول ما استانداردهای کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی را می خواهند اما خدماتی که به ما ارائه می دهند فوق العاده پایین است و اینها با هم همخوانی ندارند


دستورالعمل های بخش توسط کارشناسان نا آگاه نوشته می شود
وی تاکید کرد: در واقع از چالش های صادراتی ما این است که به عنوان مثال ترکیه، روسیه و آذربایجان استانداردهای خودشان را دارند که ما نیز به این استانداردهای نزدیک هستیم با این وجود  خدماتی که در داخل به ما ارائه می دهند فوق العاده پایین و ضعیف است اما استانداردی که از ما می خواهند استانداردهای کشورهای پیشرفته است.

نصیری پور ادامه داد: به عبارت دیگر دستگاه های مربوطه در کشور از محصول ما استانداردهای کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی را می خواهند اما خدماتی که به ما ارائه می دهند فوق العاده پایین است و اینها با هم همخوانی ندارند.

وی با بیان اینکه خدماتی مانند صدور مجوزها، اعطای استانداردها که در داخل به ما می دهند بسیار ضعیف است و در عوض ما را مجاب می کنند که از ایزوهای مختلف برخوردار باشیم، افزود: این در صورتی است که یک کارخانه پودر ماهی یکسری از این موارد را به هیچ وجه نمی تواند داشته باشد.

این تولید کننده پودر ماهی خاطر نشان کرد: مساله اینجا است که با دستورالعمل هایی روبرو هستیم که توسط کارشناسانی نوشته شده است که به هیچ عنوان حتی تا ۵ کیلومتری کارخانه پودرماهی نیز نزدیک نشده اند.

نصیر پور تاکید کرد: در نوشتن این دستورالعمل ها می توانند از نظرات کارشناسان ما استفاده کنند تا به این ترتیب دستوری العملی بنویسند که قابلیت اجرایی شدن دارد و قطعا به نفع کل تولیدکنندگان پودرماهی در کشور خواهد بود. بدیهی است اگر مشورت پذیر باشند  در این صورت ما  برای بازاریابی در بازارهای خارجی نیز با چالش مواجه نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha