۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
همزمانی افت تولید مرغ با موعد حقوق گرفتن مردم موجب شوک به بازار شده است
معاون سازمان صمت استان همدان:

همزمانی افت تولید مرغ با موعد حقوق گرفتن مردم موجب شوک به بازار شده است

همدان-بیدآبادی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان همزمانی افت تولید مرغ با موعد حقوق گرفتن مردم را موجب شوک به بازار دانست و گفت:مردم نگران تکرار صف های طولانی خرید مرغ هستند.

مرتضی بیدآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار پیرامون اعتراضات مردم در مورد نبود ساماندهی در بازار مرغ با بیان اینکه مردم مقصر را در بحث گرانی و گران فروشی تنها سازمان صمت و اتحادیه می دانند، اظهار کرد: باید بین گرانی و گرانفروشی تمایز قائل شد چراکه گرانی ریشه در تولید دارد ضمن اینکه در شهریورماه مشکلی نداشتیم چون تولید درست بود و حتی تولید مازاد هم داشتیم.

یکی از مشکلات به کاهش درآمد مردم برمی گردد چراکه توان خرید گوشت کیلویی ۱۶۰ هزار تومان، تن ماهی و ماهی و غیره را ندارند و همه مرغ می خرند و ارزان ترین کالای پروتئینی در حال حاضر مرغ است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر با مثلثی از مشکلات در این مسیر روبرو هستیم، عنوان کرد: یکی از مشکلات به کاهش درآمد مردم برمی گردد چراکه توان خرید گوشت کیلویی ۱۶۰ هزار تومان، تن ماهی و ماهی و غیره را ندارند و همه مرغ می خرند و ارزان ترین کالای پروتئینی در حال حاضر مرغ است؛ از سویی، مشکل دیگر این است که تولید کم شده و این روند روی بازار اثرگذاشته بنابراین مشکلات ناشی از نظام توزیع و مغازه دار نیست.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید تا توزیع در حال انجام است، گفت: باید این روند در سطح خرده فروشی ها ساماندهی شود چراکه در بحث عوامل توزیع این روند بررسی شده اما در بحث خرده فروشی هم باید به این مهم توجه شود و میزان دریافت واحدهای صنفی از روز قبل در بحث مرغ مشخص باشد.

بیدآبادی ادامه داد: با این روند هم توزیع عادلانه می شود، هم اینکه مشخص می شود هر واحد صنفی چه میزان مرغ برای فروش دریافت کرده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه قیمت مرغ منجمد کیلویی ۲۵ هزار تومان و مرغ گرم کیلویی ۲۷ هزار تومانی باعث شده بود چندان طالب برای خرید مرغ منجمد وجود نداشته باشد، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به رسیدن قیمت مرغ گرم به کیلویی ۳۱ هزار تومان و تفاوت قیمت آن با مرغ منجمد، سطح تقاضا برای خرید مرغ منجمد بالا رفته است.

همزمانی افت تولید با موعد حقوق گرفتن مردم موجب شوک به بازار شده است
وی یکی از دلایل ایجاد مشکل در وضعیت مرغ را همزمانی افت تولید با موعد حقوق گرفتن مردم دانست و گفت: این روند موجب شوک به بازار شده است، مردم استرس گرفته اند که مبادا باز هم ماجرای در صف ماندن برای تهیه مرغ تکرار شود بدین سان با نگرانی اقدام به خرید مرغ می کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: طبق برنامه های سازمان جهادکشاورزی همدان از ۸۶ تن مرغ، ۲۱ تن آن به شهرستان همدان تخصیص یافته و این روند طبق برنامه دنبال شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha