دولت قبل برای امنیت سایبری، اقدامات لازم را انجام نداد
فرمانده پدافند غیر عامل کشور:

دولت قبل برای امنیت سایبری، اقدامات لازم را انجام نداد

جلالی، فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: متاسفانه با وجود تذکرات کتبی به دولت قبل برای برطرف کردن اشکالات زیرساختی و پدافندی در زمینه امنیت سایبری، اقدامات لازم را انجام نداده اند.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در حاشیه افتتاح سامانه مانیتورینک مخاطرات حوزه جنگل‌ها و مراتع کشور، گفت: امنیت سایبری موضوعی است که در همه کشورهای مدعی سایبری، مطرح است و همه این کشور همواره حوادثی را از این قبیل دارند.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از زیرساخت‌ها در امنیت سایبری وصل به اینترنت جهانی و بر پایه آن شکل می‌گیرد همیشه آسیب پذیری‌هایی وجود داشته است.
 
سردار جلالی افزود: در تقسیم کاری که صورت گرفته، ما سامانه سوخت را در سالجاری و هم سال گذشته ارزیابی کردیم و اشکالاتی که وجود داشت را به صورت کتبی ابلاغ و پیگیری کردیم، اما دولت گذشته یک سهل انگاری جدی در حوزه امنیت سایبری داشت و یک ناهماهنگی اجرایی در زمینه‌های مختلف و نکاتی که در این زمینه تذکر داده می‌شد را اجرا نکردند.
 
فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: متاسفانه در حادثه دیروز از محلی آسیب خوردیم که قبلا آن را اعلام کرده بودیم و نامه‌ای کتبا ارسال شده بود که این اشکالات وجود دارد.
 
وی افزود: بعد از بررسی، نتایج گزارش نهایی خدمت مراجع قضایی برای کسانی که ترک فعل کرده اند و یا اقدامات لازم را انجام نداده اند ارسال خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: بعد از حادثه دیروز، تیم‌های فنی ما با کمک سایر سازمان‌ها به ستاد سوخت مراجعه کردند و تلاش اولیه بر این بود تداوم کارکرد به سیستم برگردانده شود ضمن اینکه ایزوله کردن محل آلودگی و رسیدگی به آن در نوبت دوم قرار گرفت.
 
سردار جلالی گفت: در کمتر از ۱۲ ساعت، بخشی از کار راه افتاد و در ادامه آن تداوم کارکرد را در سامانه داشتیم به طوری که تبلیغات دشمن خنثی شد.
 
وی افزود: منشاء یابی این موضوع نیازمند کار دقیق و فنی است که از دیروز شروع شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.
 
فرمانده پدافند غیر عامل کشور در خصوص حمله سایبری از خارج از کشور هم گفت: بین مخاطرات اختلالات و حمله، تفاوت‌هایی وجود دارد و نتیجه قطعی را بعد از بررسی قفل‌های امنیتی سامانه اعلام خواهیم کرد حمله و منشاء بیرونی جزو احتمالات قوی است که در حال بررسی است.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha