۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
افت محسوس تولید سیمان و کلینکر در «سیمان آبیک»
عرضه اولیه ای با تغییر عملکرد عجیب

افت محسوس تولید سیمان و کلینکر در «سیمان آبیک»

گزارش عملکرد مهرماه شرکت سیمان آبیک نشان می‌دهد که این شرکت در تولید و فروش داخلی و بخشی از صادرات خود دچار افت شدیدی شده است.

به گزارش بازار، شرکت سیمان آبیک که قرار است به زودی در بورس تهران عرضه اولیه شود، در مهرماه امسال یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۰۹ تن سیمان تولید کرده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۹۵ هزار و ۱۴۲ تن کاهش نشان می‌دهد.

بررسی میزان فروش داخلی این شرکت هم نشان می‌دهد که در هفت ماهه سال قبل، یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۴ تن سیمان به فروش رسیده که امسال این رقم به یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۰۹ تن کاهش یافته است.

همچنین تولید کلینکر این شرکت نیز از ۱۵۵ هزار و ۵۲۵ تن در پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ به تنها ۹ هزار و ۹۸۰ تن کاهش یافته است. این بدان معناست که این شرکت در هفت ماهه نخست امسال ۱۴۵ هزار و ۵۴۵ تن کلینکر نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر تولید کرده است.

این شرکت هم سال گذشته و هم امسال تمامی تولید کلینکر خود را در بازار داخلی به فروش رسانده و مشخص نیست دلیل کاهش چشمگیر تولید این محصول در سیمان آبیک چه بوده است.

براساس گزارش عملکرد سیمان آبیک، این شرکت در هفت ماهه نخست امسال ۳هزار و ۳۹۲ تن صادرات سیمان داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۵ هزار و ۱۳۹ تن ریزش داشته است. این شرکت تا پایان مهرماه سال قبل رقمی معادل ۱۸۸ هزار و ۵۳۱ تن سیمان صادر کرده بود.

با این حال کلینکر صادراتی این شرکت از ۸ هزار و ۸۲۴ تن در هفت ماهه نخست پارسال به ۹۵ هزار و ۳۳۸ تن در هفت ماهه امسال افزایش یافته است.  

سیمان آبیک از جمله شرکت‌های تابعه شستا است و پیش از ریزش بازار سرمایه در هفته‌های اخیر قرار بود در بورس تهران عرضه اولیه شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha