۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
موجودی ۳.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور
معاون سازمان بنادر خبر داد

موجودی ۳.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا چهارم آبان امسال، به ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۰۱ تن رسید.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، گفت: تا پایان روز چهارم آبان ماه، مجموع کالاهای اساسی در ۱۱ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی، شهید رجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهید باهنر و خرمشهر معادل ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۰۱ تن بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، گفت: در بندر امیرآباد ۲۹۱ هزار و ۴۳۸ تن، بندر نوشهر ۱۳۷ هزار و ۹۸۶ تن، بندر انزلی ۴۲ هزار و ۷۳۰ تن، بندر امام خمینی ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۷۶ تن، شهید رجایی ۳۳۰ هزار و ۴۸۵ تن، چابهار ۸۰ هزار و ۳۶۰ تن، بندر آستارا ۲۲ هزار و ۸۲ تن، بندر فریدونکنار ۵۹ هزار و ۲۷۵ تن، بندر لنگه ۷۰ تن، بندر شهید باهنر ۲۱۶ تن و بندر خرمشهر ۸۳ تن کالای اساسی موجود است.

کوهساری در مورد شناورهای کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان چهارم آبان ماه سال جاری، افزود: ۲۰ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۶۰۴ هزار و ۸۶۰ تن قرار دارد و ۳۶ فروند شناور نیز با تناژ ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۸۴ تن تا تاریخ مذکور در لنگرگاه منتظر بودند.

وی در مورد تعداد کامیون‌های خروجی از بنادر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی، شهیدرجایی و چابهار، گفت: روز چهارم آبان ماه سال جاری، ۳ هزار و ۶۹۷ کامیون با تناژ ۸۵ هزار و ۳۴۲ تن از این بنادر خارج شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از بندر امام خمینی نیز ۱۰۳ واگن با ۵ هزار و ۶۶۵ تن ظرفیت خارج شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha