۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
توزیع سود ۱۷۰ شرکت سهامی از طریق سامانه سجام
مدیر تسویه و پرداخت شرکت سمات خبر داد

توزیع سود ۱۷۰ شرکت سهامی از طریق سامانه سجام

قشمی، مدیر تسویه و پرداخت شرکت سمات گفت: از ابتدای سال تاکنون، با توزیع سود ۱۷۰ شرکت بورسی، بیش از ۳۰ میلیون سهام دار، سود خود را از سجام دریافت کردند.

به گزارش بازار، حسین قشمی درباره پرداخت سود شرکت‌های بورس از طریق سجام گفت: الزامی به پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام وجود ندارد به همین دلیل برخی از شرکت ها، سود سهامداران را از طریق سجام پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات عمومی سهامداران، این است که حداقل عایدی سود سهام را از طریق سجام دریافت کنند.

مدیر تسویه و پرداخت شرکت سمات تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۲۳ شرکت سود خود را از سامانه سجام توزیع کردند و امسال نیز استقبال خوبی برای پرداخت سود از طریق سجام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه حدود ۷۰۰ شرکت و صنعت وجود دارد که برخی از این شرکت ها، در طول یک سال سودده نبودند و همه شرکت‌های سوددهی که اطلاعات خود را در سامانه کدال منتشر کردند سود خود را از طریق سجام توزیع نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: مجمع برخی از شرکت‌های بورسی در نیمه دوم سال، برگزار می‌شود و اکنون بیش از ۴۰ شرکت درخواست توزیع سود از طریق سجام دادند و همچنین ۸۰ شرکت نیز در کدال اعلام کردند که سود خود را از طریق سجام توزیع می‌کنند.

قشمی با بیان اینکه، با توزیع سود از طریق سجام، رضایتمندی عمومی برای سهامداران ایجاد می‌شود گفت: بسیاری از سهامداران در گذشته سهامی خریداری کردند و کاری با نوسانات بازار ندارند.

وی ادامه داد: در زمان توزیع سود، شرکت‌ها بسیاری از سهامداران نمی‌توانند در مجمع شرکت کنند و یا اینکه برای دریافت سود به شرکت‌ها مراجعه کنند.

قشمی گفت: با توجه به مشکلات تردد، سود بسیاری از سهامداران در شرکت‌ها باقی مانده و بدلیل نداشتن اطلاعات کافی امکان واریز سود به حساب سهامداران وجود ندارد.

وی افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان دسترسی به حساب سهامداران را دارد و می‌تواند به راحتی سود شرکت‌ها را به حساب سپرده گذاران پرداخت کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha