۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
اقتصاد کشور با شعار اداره نمی‌شود | دولت در سفر به فارس مصوبه‌ای برای بخش خصوصی نداشت
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

اقتصاد کشور با شعار اداره نمی‌شود | دولت در سفر به فارس مصوبه‌ای برای بخش خصوصی نداشت

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: اقتصاد استان با شعار اداره نمی‌شود و در سفر هیئت دولت نیز هیچکدام از پیشنهادهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان مصوبه مطرح نشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در این جلسه بیان کرد: بر اساس آمار در سه سال گذشته از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی استان فارس تنها سه دهم درصد صرف سرمایه گذاری ثابت در صنایع کوچک و متوسط فارس شده درحالی که این واحدها بالاترین میزان اشتغال را ایجاد کرده اند و تاکید مقام معظم رهبری نیز رونق این واحدهاست.

وی با اشاره به اینکه این آمار بسیار بد و تاسف آوری است افزود: هر چند که نظام بانکی معتقد است از ۳۰ درصد منابع بانکی استان ۱۲ درصد را به بخش صنعت اختصاص داده شده اما بر اساس آمارهای رسمی و به جز واحدهای بزرگی مانند پتروشیمی ها و فولادی ها؛ تنها سه دهم از این میزان به صنعت فارس اختصاص یافته است.

رازقی با اشاره به نخستین سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان فارس نیز اظهارداشت: برای نخستین سفر دولت به فارس پیشنهادهای با محوریت تولید و صادرات از سوی فعالان بخش اقتصادی خصوصی و دولتی استان ارائه شد که جای تاسف دارد حتی یکی از این پیشنهادها نیز در مصوبات سفر دیده نشد.

وی اضافه کرد: امروز الزام است که برای دو بخش مهم تولید و صادرات در استان برنامه ریزی بلند مدت شود و مگر می شود با سه دهم پرداختی منابع بانکی به واحدهای کوچک و متوسط کاری کرد، مگر می شود اقتصاد را با شعار اداره کرد، اگر برای تولید و صادرات استان راهکار عملی به کار گرفته نشود مسایل مهمی مانند اشتغال و معیشت مردم در معرض آسیب جدی قرار می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سیاست کلان کشور در حوزه اقتصاد ادامه داد: تمرکز دولت در ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات و حذف پیمان ارزی است و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در اتاق ایران برگزار شده قول های مساعدی در این زمینه داده شده است.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیلات صندوق ملی محیط زیست نیز عنوان داشت: بسیاری از واحدهای ما اطلاعاتشان در خصوص مسایل و شرایط استفاده از امکانات، تشویق ها، تسهیلات و قوانین موجود در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله مالیاتی و بیمه ای بسیار کم است که در این بخش توجه به مقوله آموزش امر جدی است.

وی تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی پیرامون قوانین و مقررات اداره محیط زیست و آموزش HSE به کارکنان بنگاه های اقتصادی استان هستیم و تلاش میکنیم بنگاه ها با ظرفیت اشتغال متفاوت را دسته بندی و دوره های آموزشی را برگزار خواهیم کنیم. 

کد خبر: ۱۱۴٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha