۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
تعرفه گاز صنایع در مازندران امسال ۳ برابر شده است
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران:

تعرفه گاز صنایع در مازندران امسال ۳ برابر شده است

ساری- گیوه چی، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: تعرفه گاز واحدهای صنعتی وغذایی از فروردین تاکنون هر ماه به صورت پلکانی و دو تا سه برابری افزوده شده است.

محمد مهدی گیوه چی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش تعرفه گاز ویژه واحدهای صنایع غذایی اظهار داشت: تعرفه گاز صنایع در فرودین ماه امسال دو هزار و ۱۰۸ ریال به ازای هر مترمکعب گاز بود که در شهریورماه به سه هزار و ۷۳۸ ریال رسیده است.

وی با اظهار اینکه افزایش تعرفه گاز را در بخش صنعت، نانوایی و غذایی شاهد هستیم، گفت: واحدهای تولیدی با توجه به هزینه ها، قیمت تمام شده را محاسبه می کنند.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران با بیان اینکه هرماه به صورت شناور شاهد افزایش تعرفه ها هستیم، گفت: تعرفه گاز از اسفند سال قبل تاکنون دو تا سه برابر شده است و این درحالی که در نیمه اول سال با پیک مصرف گاز روبرو نبودیم.

گیوه چی یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه های جاری در قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار است و افزایش پلکانی تعرفه گاز، هزینه ها را به شدت افزایش داده است و تولیدکنندگان قادر به جبران آن نیستند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه قبض گاز واحدهای تولیدی از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به بیش از ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است درحالی که ظرفیت تولید افزوده نشده است.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: افزایش تعرفه گاز در صنعت فولاد به سه تا چهار برابر رسیده است و باید دستگاه های نظارتی و متولی به هزینه های پنهان ورود پیدا کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha