۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
دومینوی افزایش حقوق بخش‌های مختلف به بی‌انضباطی در بودجه‌ ختم می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دومینوی افزایش حقوق بخش‌های مختلف به بی‌انضباطی در بودجه‌ ختم می‌شود

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس گفت:متأسفانه درخواست افزایش حقوق بخش‌های مختلف کشور به یک دومینویی تبدیل شده که این مسئله یک بی‌انضباطی را در بودجه‌ریزی ایجاد خواهد کرد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح نظام یارانه ای در اصلاح ساختار بودجه درج خواهد شد و یا خیر، گفت: متأسفانه یک سری احکام در برنامه ششم توسعه آمده که این احکام هرچند احکام کوتاهی است اما آن زمانی که مصوب شده، تبعات و هزینه‌های آن دیده نشده است و شاید دلیلش این است که عمق قضیه برای دولت و مجلس کاملاً روشن نبوده است.

وی ادامه داد: یک سری احکام در برنامه ششم آمده و انتظاراتی ایجاد شده است که متأسفانه منابع این احکام و انتظارات دیده نشده است، آن هم در شرایطی که دولت با این کسری بودجه مضاعف دست و پنجه نرم می‌کنند لذا به نظر بنده تأمین این منابع می‌تواند مشکلات را برای خود ذینفعان این مواد بیشتر کند.

زنگنه تأکید کرد: واقعیت این است که دولت از طریق اوراق قرضه از مردم استقراض می‌کند لذا هرچقدر استقراض دولت بیشتر شود هزینه‌های دولت نیز افزایش پیدا خواهد کرد البته درست است که این هزینه‌ها به سالهای بعد ارجاع می‌شود اما نهایتاً جزو بدهی‌های دولت است و این مسئله تورم را افزایش می‌دهد و باعث رکود تورمی در کشور می‌شود. همچنین پیرو این رویکرد هم صنعت و هم تولید ما دچار مشکل خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رکود تورمی خطرناک‌تر از تورم است، بیان داشت: اگر ما بخواهیم به دولت فشار وارد کنیم متأسفانه این درآمد از جیب مردم برداشته خواهد شد چراکه تورم یعنی برداشتن از جیب مردم برای تأمین هزینه‌های دولت، بنابراین این ایرادات جدی به این مسئله وجود دارد.

وی تأکید کرد: همچنین متأسفانه درخواست افزایش حقوق بخش‌های مختلف کشور به یک دومینویی تبدیل شده که این مسئله یک بی‌انضباطی را در بودجه‌ریزی و هزینه‌های دولت ایجاد کرده که باید به درستی مدیریت شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha