۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
افزایش ریسک سرمایه گذاری نتیجه بی اعتمادی به بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

افزایش ریسک سرمایه گذاری نتیجه بی اعتمادی به بورس

علوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بی اعتمادی بی سابقه در بازار سرمایه و نامشخص بودن شرایط برخی متغیرهای تاثیرگذار بر روند سودآوری شرکت ها، سبب افزایش ریسک سرمایه گذاری در این بازار شده است.

به گزارش بازار، سید رضا علوی کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها نااطمینانی به بازارهای سرمایه برای سهام داران افزایش یافته و برخی متغیرهای تاثیرگذار بر روند سودآوری شرکت‌ها و قیمت سهام در حال حاضر شرایط مشخصی ندارند.

وی ادامه داد: بخشی از شرایط به وجود آمده، به بازارهای جهانی بر می‌گردد که این روزها نوسان زیادی را تجربه می‌کند و این امر به طور مستقیم بر روی بخش عمده‌ای از شرکت‌ها که کالا محور هستند تاثیرگذار است.

علوی افزود: از طرف دیگر با تغییر دولت، برخی سیاست‌های داخلی هم تغییر کرده به عنوان مثال نرخ بهره، نرخ ارز و بحث مذاکرات بین المللی و قیمت گذاری دستوری، از جمله عواملی است که تغییر کرده و بر بازار تاثیرگذار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همه عوامل ذکر شده در کنار تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری، سبب شده شرایط نااطمینانی بی سابقه‌ای در بازار سرمایه رقم بخورد و در این شرایط ریسک سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند که پرتفوهای خود را به حالت تدافعی بچینند.

وی گفت: چیدن پرتفوی به حالت تدافعی یعنی بخشی از سهام تبدیل به اوراق شده و سهام شرکت‌های کم ریسک جای شرکت‌های پرریسک را در پرتفوی سهامداران خواهد گرفت.

علوی در خصوص ادامه روند بازار افزود: تا زمانی که شرایط نااطمینانی برای سرمایه گذاران نسبت به شرایط و متغییرهای حوزه کلان اقتصادی کشور بهبود پیدا نکند بازار سرمایه در کوتاه مدت شرایط نوسانی را تجربه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در بلندمدت و در بازار، سرمایه شرکت‌های ارزنده و بنیادین با توجه به تورم موجود، روند قیمت سهام شان افزایشی خواهد بود و چشم انداز مثبتی خواهند داشت.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha