۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
 دچار افت شدیدی در بازار ازبکستان شدیم
در گفتگو با بازار مطرح شد:

دچار افت شدیدی در بازار ازبکستان شدیم

ساری - رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: دچار افت شدیدی در بازار ازبکستان شدیم و باید برای صادرات به آن برنامه ریزی کنیم.

مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه دچار افت شدید در بازار ازبکستان شدیم خواستار شناسایی تجار به صورت هدفمند برای توسعه صادرات به ازبکستان شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ سال است که نتوانستیم درباره تعرفه ها به نتیجه برسیم و مدتهای مدیدی در زمینه ترانزیت کالا با ازبکستان بحث می کنیم، گفت: تقریبا هیچ وقت سازمان های استاندارد ما به ازبکستان نرفتند تا زبان مشترک استاندارد داشته باشیم و لذا لازم است استاندارد در موارد مختلف صحبت کنند تا به زبان مشترک در زمینه استاندارد به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به موانع فراروی صادرات به ازبکستان گفت: میزان صادرات کشور به ازبکستان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است که از این میزان ۱۲۰ میلیون دلار فقط مربوط به ۱۰ قلم کالا است.

رضوی کیوی، چای، فولاد، سیمان را از جمله اقلامی ذکر کرد که بیشتر به ازبکستان صادر می شود و گفت: برای توسعه تجارت با این کشور باید موانع برطرف شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران یادآور شد: ازبکستان در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات محصولات مازندران را دارد و اتاق بازرگانی داغستان نیز به زودی به استان سفر می کنند و لذا لازم است در زمینه توسعه تجارت برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه رتبه کسب و کار در ازبکستان به ۶۹ رسیده است، گفت: این کشور فاقد صنعت است و می توانیم با توجه به کارخانه های زیادی که داریم برای صادرات به این کشور برنامه ریزی کنیم.

کد خبر: ۱٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha