۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
پیش بینی ۴۵۰ هزار تن صادرات ریلی از گلستان| مرکز لجستیک اینچه برون در حال ایجاد است
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

پیش بینی ۴۵۰ هزار تن صادرات ریلی از گلستان| مرکز لجستیک اینچه برون در حال ایجاد است

گرگان- اعتماد، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از پیش بینی ۴۵۰ هزار تن صادرات ریلی در استان خبرداد و گفت: منطقه آزاد و لجستیک مکمل خوبی برای هم بوده و سبب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد گلستان خواهد شد.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بار از طریق ریل از استان صادر شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اشتغالزایی در این حوزه افزود: به ازای هر هزار تن صادرات یک نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و در حال حاضر ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص مرکز لجستیک اینچه برون هم بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۵۳۸ هکتار در جوار منطقه آزاد در حال شکل‌گیری بوده و مدیریت آن با راه آهن است.

اعتماد با بیان این که دو کمیسیون ماده ۶۹ و لوایح این مرکز را تصویب و به راه آهن واگذار کرده اند، گفت: منطقه آزاد و لجستیک مکمل خوبی برای هم بوده و سبب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد استان و ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از تصویب طرح مرکز لجستیک در راه آهن کشور خبرداد و اضافه کرد: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و مراودات با کشورهای cis در حال گسترش است.

وی به برخی از این زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: محوطه تخلیه و بارگیری، انبار و سوله، زیرساخت‌های ریلی، پروژه های فنی برای رفع مشکل سیلاب و غیره ایجاد شده یا در حال شکل گیری است.

اعتماد بیان کرد: در منطقه لجستیک، ناحیه ای برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی پیش‌بینی شده که متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری مراجعه کرده اند و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده بالغ بر ۲۰۰ نفر در این منطقه مشغول به فعالیت شوند.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha