۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کاهش ۶۶ درصدی سود انباشته «فروسیل» در شش ماهه ۱۴۰۰

کاهش ۶۶ درصدی سود انباشته «فروسیل» در شش ماهه ۱۴۰۰

در شش ماهه نخست امسال سود انباشته شرکت فروسیلیسیم خمین که با نماد «فروسیل» در بازار دوم فرابورس حضور دارد از ۱۵۷ میلیارد تومان به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافته و ریزشی ۶۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، شرکت فروسیلیسیم خمین که در روزهای پایانی سال ۹۹ به جمع شرکت‌های حاضر در بازار دوم فرابورس اضافه شد، از جمله شرکت‌های فعال در زمینه فلزات اساسی و زیر گروه تولید آهن و فولاد پایه است.

این شرکت به صورت دقیق در حوزه هایی چون: فعالیت های معدنی؛ خرید و فروش، فروآلیاژها، ارائه خدمات آزمایشگاهی، اکتشاف، استخراج، بهره برداری، کانه آرایی، فرآوری از معادن فلزی و غیر فلزی، خرید و فروش مواد معدنی، تعمیر و بازرسی انواع ماشین آلات و مصالح صنایع معدنی و خدمات مهندسی و امور صادارات و واردات این عرصه ها فعالیت دارد.

سود خالص این شرکت در شش ماهه نخست امسال ۳۹ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان اعلام شده که ۸ درصد کمتر از رقم ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

سود عملیاتی این شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه امسال با ۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ میلیارد تومان به ۳۷ میلیارد تومان کاهش یافته است.

در سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی نیز این شرکت افتی ۱۳ درصدی را محقق کرده و درآمدهایش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

با وجودی که این شرکت افزایش سرمایه‌ای در این دوره نداشته اما سود پایه هر سهم به میزان ۴۳ درصد کاهش داشته و از ۸۶۴ ریال به ۴۹۶ ریال افت کرده است.

این مسائل باعث شده تا سود خالص هر سهم این شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه با ۸ درصد کاهش از ۵۴ تومان به ۴۹۷ ریال تنزل پیدا کند.

یکی از دلایل این موضوع زیان ۶۹۳ میلیون ریالی این شرکت ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها اعلام شده است. سود این شرکت ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها در پایان سال ۱۳۹۹ برابر با ۹۸۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

این شرکت در دوره مورد بررسی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون از محل سود سپرده بانکی و ۴۴۰ میلیون نیز از محل سود سهام درآمد کسب کرده است.

در خلاصه اطلاعات گزارش تفسیری شرکت فروسیلیسم خمین تاکید شده است که «با توجه به افزایش نرخ حقوق و دستمزد و خرید مواد اولیه در سال جاری عوامل بهای تمام شده نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.» این در حالی است که همزمان نرخ فروش و قیمت محصول نیز افزایش چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

این شرکت برای دوره مالی مورد گزارش زیان ناشی از تسعیر نرخ ارز خود را حدود ۶۵۸ میلیون تومان اعلام کرده است که بسیار کمتر از رقم اعلام شده ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومانی سال گذشته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha