۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۶۶ صندوق اعتباری خرد زنان در گیلان  تشکیل شد
مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان:

۶۶ صندوق اعتباری خرد زنان در گیلان تشکیل شد

رشت - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۹ صندوق اعتباری خرد زنان در استان شکل گرفته است،گفت: در مجموع ۶۶ مورد صندوق اعتباری خرد زنان در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، محمد منشی زاده تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی را با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می کند و مهاجرت روستائیان به شهرها را از این طریق کاهش می‌دهد.

منشی زاده در ادامه با تاکید براینکه صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهرها را از این طریق کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تأمین بخشی از سرمایه در گردش تولید، انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک و خرد، ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک را می توان از جمله اهداف صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی نام برد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در استان گیلان در سال ۹۵ با سرمایه اولیه به ازای هر عضو مبلغ ۲۰هزار تومان آغاز بکار کرد، افزود: با ۳۰ عضو این صندوق در مجموع مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب صندوق در بانک های عامل بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید واریز شد و کمک دولت هم با تسهیلات از این بانک ها به مبلغ ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان بابت طرح های اشتغالزایی که روستاییان ارائه می دهند، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

منشی زاده بیان کرد: در این تشکل که با تعداد ۳۰ عضو تشکیل می شود سه نفر ارکان صندوق را مدیریت می کنند که از آن سه نفر، یک نفر به عنوان مدیرعامل، یک نفر منشی و یک نفر هم حسابدار انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: وظایف این صندوق که به نام صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی سازماندهی می شود رسیدگی به پرداختی ماهانه اعضای صندوق و حمایت های تسهیلاتی از طرف بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون است.

منشی زاده در پایان به تشکیل ۹ مورد صندوق اعتباری خرد زنان روستایی گیلان در سال ۹۸ اشاره و تاکید کرد: در مجموع ۶۶ مورد صندوق اعتباری خرد زنان در سطح استان گیلان تشکل شده است.

کد خبر: ۱۱٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha