۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
۱.۳ میلیون تن شلتوک در مازندران تولید شد
مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران:

۱.۳ میلیون تن شلتوک در مازندران تولید شد

ساری- رمضانی، مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران میزان برداشت شلتوک از ۲۱۵ هزار هکتار شالیزارهای استان را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امسال در ۵۲ هزار هکتار پرورش رتون و ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار کشت مجدد برنج انجام شد، افزود: این سطح نسبت به سال قبل پنج هزار هکتار کمتر بوده است.

وی با اظهار اینکه تاکنون ۱۲ هزار هکتار از سطح پرورش رتون در استان برداشت شده است، افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی و توجه به اصول فنی کیفیت برنج مطلوب بوده است.

مسئول دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: امسال نشای مجدید نیز از عملکرد خوبی برخوردار بوده است و تاکنون ۹ هزار هکتار از سطح نشای مجدد برداشت شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می شود، از کشاورزان خواست تا میزان رطبوبت را به هشت تا ۱۴ درصد برساند تا در بازاریابی و فروش محصول اثر مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک در کشت اول برداشت کردیم و امیدواریم یک میلیون تن برنج سفید در استان تولید می شود که ۴۴ درصد تولید کشور را به خود اختصاص می دهد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha