۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
تکمیل ذخایر سوخت نیروگاه‌ها تا پایان آبان| در زمان پیک، برخی صنایع قطعی گاز دارند
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

تکمیل ذخایر سوخت نیروگاه‌ها تا پایان آبان| در زمان پیک، برخی صنایع قطعی گاز دارند

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: این قول داده شده که تا پایان آبان ماه، این ذخایر سوخت تکمیل گردد در حالی که شاید مجبور باشیم برای جلوگیری از اُفت گاز، به برخی از صنایع قطعی گاز بدهیم.

به گزارش بازار، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ذخایر کم سوخت مایع نیروگاه ها از ابتدای شروع به کار دولت گفت: این قول داده شده که تا پایان آبان ماه، این ذخایر تکمیل گردد و روند خوبی را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه حجم انتقال به سمت مخازن بسیار زیاد است افزود: در برنامه زمان بندی وزارت نفت، اقدام عملی برای آن وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: احتمال آنکه در پیک های سرما، در مناطقی نتوانیم جوابگو باشیم به شرایط خطوط در برخی نقاط کشور مربوط می شود و شاید مجبور باشیم برای جلوگیری از اُفت گاز، به برخی از صنایع قطعی گاز بدهیم.

رحیمی در رادیو گفت و گو اظهار کرد: رساندن ۲۰ درصد ذخیره سازی به ۱۰۰ درصد تا پایان آبان ماه کار سختی است اما نشدنی نیست.

وی در مورد اُفت فشار در پارس جنوبی یادآور شد: کاهش برداشت سالانه از مخزن و نیاز به استفاده از سیستم های کمپرسور برای برداشت بیشتر وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در برخی صنایع در سال گذشته افزایش قیمت را داشتیم خاطرنشان کرد: سیاست گذاری در حوزه انرژی اشتباه بوده و هست و برای رفع آن نیاز به انقلاب اقتصادی در حوزه انرژی داریم و شرایط پایداری مانند سال ۸۷ لازم دارد اما در شرایط فعلی اصلا امکان پذیر نیست.

همچنین مهندس حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: تولید مخازن به دلیل عدم سرمایه گذاری و برنامه ریزی درست رو به کاهش است و این در حالی است که هر سال رشد مصرف وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز و برق اذعان کرد: امسال نسبت به سال قبل وضعیت بهتری نخواهیم داشت.

صالحی با اشاره به خرید گاز در صورت نیاز در سال های گذشته اظهار کرد: امسال نباید چندان امیدوار باشیم که گاز کمبود را از ترکمنستان جبران کنیم؛ دولت باید سیاست هایی برای اصلاح الگوی مصرف ارائه دهد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در رادیو گفت و گو با بیان اینکه مردم مقصر نیستند اما دولت را انتخاب کردند اضافه کرد: ما تا امروز هر چه داشتیم از بین رفته و اگر می خواهیم در آینده چنین چیزی رخ ندهد باید سیاست ها را تغییر داد و مجلس نیز نظارت داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha