۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
برنامه‌ای برای استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها نداریم
مدیرکل محیط زیست استان تهران:

برنامه‌ای برای استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها نداریم

محمودی، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها در تهران ممنوع است و از همین الان مخازن را پلمپ کرده ایم و از اول آبان خروجی‌ها و دودکش‌ها را تا آخر بهمن کنترل خواهیم کرد.

به گزارش بازار، سعید محمودی امروز در حاشیه نشست فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان سازمان‌ها و نهادها در امر محیط زیست که در پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، گفت: وزارت نفت در سال گذشته برنامه‌هایی را برای استفاده از سوخت مازوت داشت، اما سازمان محیط زیست اجازه مازوت سوزی در تهران را نداد.

وی گفت: در اطراف تهران و استان‌های همجوار از جمله البرز و قزوین گزارش‌های مربوط به مازوت سوزی در نیروگاه‌ها و سایر کارگاه‌ها داده شد که به سرعت جلوی آنان را گرفتیم و برخورد کردیم.

محمودی افزود: اجرای قوانین هوای پاک واجب است و دستگاه‌هایی را که کوتاهی می‌کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و در این بحث کوتاهی‌هایی از سوی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در برخی مناطق صورت گرفت که به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: برنامه منسجمی در بحث کنترل صنایع برای زمستان داریم و از سوخت مازوت جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: اینکه گفته می‌شود سوخت مازوت مصرف نکردیم درست نیست، در نیروگاه‌ها بیشتر گاز طبیعی مصرف می‌شود، اما حدود ۴ تا ۵ درصد به صورت سوخت دوم گازوئیل و مازوت است و این موضوع موقعی اتفاق می‌افتد که هوا سرد می‌شود و آلودگی چند برابر است.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha