۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سد ماملو| رکورد جدید در کم بارشی ثبت شد
مدیرعامل آبفای تهران خبر داد

کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی ذخیره سد ماملو| رکورد جدید در کم بارشی ثبت شد

بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی ها در مهر امسال، گفت: موجودی سد لار ۵۳، سد لتیان ۳۰، سد ماملو ۹۴ و سد طالقان حدود ۸۳ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: وضعیت بارندگی ها در تهران بسیار نگران کننده گزارش شده است.  محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران موجودی سد امیر کبیر را ۸۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: موجودی این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده افت ۴۰ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی آن است.

 او همچنین از افت حدو د ۹۰ میلیون مترمکعبی ذخایر سد طالقان خبر داد و ادامه داد: موجودی سد طالقان در حال حاضر ۱۹۷ میلیون متر مکعب ذخیره مخزن دارد در حالیکه این شاخص در چنین روزی ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب ثبت شده بود.

بختیاری، همچنین موجودی سد لار را  ۴۳ میلیون متر مکعب دانست و افزود: گفت: سال گذشته در چنین روزی سد لار ۹۶ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشت.

موجودی سد طالقان در حال حاضر ۱۹۷ میلیون متر مکعب ذخیره مخزن دارد  درحالیکه این شاخص در چنین روزی ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب ثبت شده بود. همچنین ذخایر سد ماملو از  ۱۷۱ میلیون متر مکعب  به ۷۷ میلیون مترمکعب رسیده است

به گفته این مقام مسئول سد لتیان در حال حاضر ۲۶ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد که حدود ۳۰ میلیون مترمکعب کمتر از پارسال است. همچنین ذخیره سد ماملو از  ۱۷۱ میلیون متر مکعب به ۷۷ میلیون متر مکعب رسیده است. این میزان کاهش بارندگی ها در شرایطی اتفاق می افتد که بارندگی ها در مهر امسال خیلی بحرانی بوده ضمن اینکه بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی میزان بارندگی ها در پاییز امسال خیلی کمتر از حد نرمال خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه دو سال پیاپی خشکسالی ذخایر آبی کشور را در وضعیت نگران کننده ای قرار می دهد، افزود: سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در حالی به اتمام رسید که یکی از کم بارش‌ترین سال ها را تجربه و رکورد جدیدی را در بارش فروردین ماه با تنها ۲.۳ میلیمتر بارندگی بعنوان کمترین بارش در دوره آماری ۵۳ ساله ثبت کردیم.

او ادامه داد: این سال آبی با حجم ورودی یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون متر مکعب به مخازن سدهای پنجگانه به اتمام رسید و این در حالی است که این حجم ورودی در سال آبی گذشته به میزان دو میلیارد و ۲۱۴ میلیون متر مکعب بود، یعنی با یک کاهش ۸۸۹ میلیون مترمکعبی ورودی آب به سدها مواجه شدیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha