۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
نوسانات بورس متاثر از برجام | احتمال صعودی شدن بازار وجود دارد
کارشناس بازار سرمایه:

نوسانات بورس متاثر از برجام | احتمال صعودی شدن بازار وجود دارد

لرستان- ندری، کارشناس بازار سرمایه گفت: نوسانات بورس به اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد و هر خبر منفی یا مثبت در این رابطه بر بازار بورس، اثرگذار است.

کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهارداشت: در هفته‌های اخیر نوسانات بورس، روندی معقول و منطقی داشته که این شرایط متأثر از نرخ ارز و اخبار مثبت و منفی در رابطه با مذاکرات ایران بوده است کمااینکه هر خبر مثبتی از این مذاکرات، تأثیر مثبت و هر خبر منفی اثر منفی بر بازار دارد.

وی افزود: در واقع هیچ رفتار غیرمعمولی در بازار سرمایه رخ نداده و یک روند کاملاً طبیعی و تحت تأثیر نتایج برجام بوده که در صورت مثبت شدن نتایج مذاکرات، جهش قیمت ارز و ایجاد تورم بالا در اقتصاد، احتمال صعودی و مثبت شدن بازار بورس وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازارهایی مانند رمز ارز نمی‌تواند در کاهش معاملات بورس اثرگذار باشد، عنوان کرد: چون بازار رمز ارزها ریسک‌های خاص خود را دارد و معمولاً کسانی که در بازار بورس، ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای داشته اند در صورت خروج از این بازار بعید است به سمت بازار رمز ارزها بروند.

وی ادامه داد: معمولاً بازار رمز ارزها را افراد ریسک پذیر و کسانی که به دنبال ماجراجویی‌ هستند، دنبال می کنند و مردمی که به خاطر فشار تورم به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند و نمی‌خواهند ریسک بالا را بپذیرند به سمت بازار رمز ارز که نوسان قیمت بسیار بالایی دارد نمی‌روند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در یک افزایش قیمتی شرایط بازار را برای خروج از بازار مناسب بدانند به احتمال زیاد به سمت سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند خرید اوراق قرضه دولتی و یا سپرده های بانکی که ریسک پایین‌تری دارد می‌روند که این اتفاق بدی هم نیست؛ متاسفانه در شرایط فعلی اقتصاد ما به قدری دچار بی‌ثباتی شده است که هیچ کدام از بازارها حتی در کوتاه مدت هم خیلی قابل پیش بینی نیست.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha