۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
ایران دوازدهمین صادر کننده بادمجان؛ همزمان جایگاه اول در کاهش صادرات!
«بازار» گزارش می دهد

ایران دوازدهمین صادر کننده بادمجان؛ همزمان جایگاه اول در کاهش صادرات!

در حالی که در سال ۲۰۲۰ ایران با ثبت صادراتی به ارزش ۵.۸ میلیون دلار در جایگاه دوازدهم صادرکنندگان قرار گرفته آمارها نشان می دهد نسبت به سال ۲۰۱۹ صادرات خود را ۵۶ درصد کاهش داده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: آمارهای جهانی می گوید: فروش بین المللی بادمجان صادر شده توسط همه کشورها بالغ بر ۵۵۷.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بوده که نشان می دهد ارزش بادمجان های صادر شده در جهان نسبت به سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۳ درصد بیشتر شده است.

اسپانیا، هلند، مکزیک، ایالات متحده و چین ۵صادرکننده بزرگ بادمجان در سال ۲۰۲۰ بوده اند و بیش از سه چهارم بازار را تامین کرده اند

اسپانیا؛ تامین کننده ۳۵ درصدی بازار صادراتی بادمجان در ۲۰۲۰
آمارها همچنین می گوید: در سال ۲۰۲۰ کشورهای «اسپانیا، هلند، مکزیک، ایالات متحده و چین» ۵ کشور برتر صادر کننده محصول بادمجان بوده اند که در مجموع بیش از سه چهارم از بازار جهانی را تامین کرده اند.

به عبارت ساده تر داده های آماری نشان می دهد: اسپانیا به عنوان صادر کننده برتر در مدت نامبرده ۱۹۸ میلیون دلار صادرات بادمجان داشته و به این ترتیب بیش از ۳۵ درصد از کل بازار صادراتی را تامین کرده است. هلند نیز با ۹۹.۶ میلیون دلار و دارا بودن سهمی ۱۷ درصدی در بازار در جایگاه دوم قرار دارد. کشور مکزیک با سهمی ۱۴ درصدی و به ثبت رساندن صادراتی به ارزش ۸۱ میلیون دلار جایگاه سوم دنیا را از آن خود کرده است.

همچنین آمارها می گوید: ایالات متحده با صادراتی ۳۲ میلیون دلاری ۵ درصد از بازار را تامین کرده و چهارمین صادر کننده محسوب می شود در حالی که چین نیز با رقم زدن صادراتی به ارزش ۲۰ میلیون دلار و گرفتن ۳ درصد از سهم تامین بازار صادراتی بادمجان پنجمین صادر کننده در این بخش است.

ایران در سال ۲۰۲۰ صادراتی به ارزش ۵.۸ میلیون دلار داشته است و به این ترتیب سهمی به میزان یک درصد در بازار صادراتی محصول بادمجان به خود اختصاص داده است

ایران در جایگاه دوازدهم صادرات بادمجان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت
از سوی دیگر کشورهای ـ «بلژیک، ترکیه، هندوراس، کانادا، ایتالیا، فرانسه، ایران، مالزی، لهستان و آلمان نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار دارند.

در واقع بر اساس آمار منتشر شده ایران در سال ۲۰۲۰ صادراتی به ارزش ۵.۸ میلیون دلار داشته است و به این ترتیب سهمی به میزان یک درصد در بازار صادراتی محصول بادمجان به خود اختصاص داده است. این در حالی است که کشور ترکیه صادراتی به ارزش ۱۷۹ میلیون دلار به ثبت رسانده است و به این ترتیب با جا گرفتن در جایگاه هفتم دنیا سهمی به میزان ۳ درصد در تامین بازار جهانی بادمجان داشته است.

در بین ۱۵ صادر کننده برتر بادمجان کشور ایران صادرات خود را بیش از ۵۶ درصد کاهش داده است و به این ترتیب بزرگترین کاهش صادرات به نام ایران ثبت شده است

کاهش ۵۶ درصدی صادرات بادمجان از ایران در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۹ رقم خورد
آمارها همچنین می گوید: در بین ۱۵ صادر کننده برتر بادمجان کشور ایران صادرات خود را بیش از ۵۶ درصد کاهش داده است و به این ترتیب بزرگترین کاهش صادرات به نام ایران ثبت شده است. پس از آن نیز  آلمان با ۲۱ درصد کاهش و مالزی با ۵ کاهش در رتبه های بعدی کاهش دهندگان صادرات این محصول جای گرفته اند.

این آمارها همچنین می گوید: در مدت نامبرده هندوراس ۱۱۷ درصد صادرات خود را افزایش داده است و به این ترتیب بیشترین رشد صادراتی را در مقایسه با دیگر کشورهای صادر کننده داشته است. پس از آن نیز کشورهای بلژیک با ۸۱ درصد افزایش، کانادا با ۵۳ درصد افزایش. ترکیه با ۳۶ درصد افزایش در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha