۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
قابلیت جدید Google Workspace برای جداسازی محیط کاری از حریم شخصی
گوگل خبر داد

قابلیت جدید Google Workspace برای جداسازی محیط کاری از حریم شخصی

شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای رسمی از قابلیت جدید Google Workspace برای جداسازی محیط کاری از حریم شخصی کارکنان به ویژه در زمان دورکاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، گوگل با انتشار بیانیه ای از خصوصی سازی بیشتر فضای اپلیکیشن Google Workspace و جداسازی اپلیکیشن های شخصی گوگل و اپلیکیشن های کار آن در این فضا خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوگل اعلام کرده که در نسخه جدید Google Workspace، کاربران این امکان را خواهند داشت تا با جداسازی اپلیکیشن های خصوصی و کاری خود، هنگام کار در محیط اداری و یا استراحت در منزل، از اعلانات هشدار اپلیکیشن های غیر دلخواه در آن فضا در امان بمانند.

تحقیقات انجام شده توسط گوگل نشان می دهد با افزایش تعطیلات کرونایی، میزان دورکاری کارکنان در بخش های مختلف خصوصی و دولتی افزایش یافت. با اینحال، فروکش همه گیری کرونا همچنان تاثیر چندانی بر روی کاهش دورکاری ها نداشته ست.

از سوی دیگر، مجبور شدن کارکنان به استفاده اپلیکیشن های کاری همزمان با اپلیکیشن های مربوط به فعالیتهای شخصی روی گوشی های تلفن همراه برای انجام وظایف خود در دوران دورکاری، منجر به افزایش تعداد اعلانات کاری حتی در وقت استراحت آنها شده است؛ موضوعی که گوگل معتقد است آسیب فراوانی به زمان استراحت آنها وارد خواهد کرد و لذا به دنبال جداسازی حداکثری این دو دسته اپلیکیشن از یکدیگر در فضای Google Workspace است.

با استفاده از نسخه به روز رسانی شده این اپلیکیشن، کاربران قادر خواهند بود تا علاوه بر جداسازی اپلیکیشن ها از یکدیگر، حتی در صورتیکه از یک اپلیکیشن ارتباطی مثل واتس اپ در دو حساب کاربری مجزا برای منزل و محل کار استفاده می کنند، به راحتی بتوانند بین دو حساب سوئیچ کرده و زمانی که در میان استراحت و خارج از ساعت کاری هستند، تنها از واتس اپ ویژه امور شخصی خود استفاده کرده و حساب کاربری کاری آنها از دسترس خارج شود.

گوگل در بیانیه خود اعلام کرد: این اقدام موجب خواهد شد تا هر فردی که از اندروید برای امور کار با استفاده می کند، بتواند محیط کاری و خصوصی خود را در یک دستگاه، آن هم فقط با یک کلیک ساده از یکدیگر جداسازی کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha