۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
پرواز دوباره مرغ به قله گرانی| مسئولان: مصوبه افزایش قیمت ابلاغ نشده است
بازار از خراسان جنوبی گزارش می دهد؛

پرواز دوباره مرغ به قله گرانی| مسئولان: مصوبه افزایش قیمت ابلاغ نشده است

بیرجند- ابتدای سال بود که قیمت مرغ افزایش یافت و طبق مصوبه به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید اما گویا از روز شنبه قیمت مرغ دوباره افزایش یافته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: در روزهایی که کرونا امان همه از فقیر تا غنی را بریده است، گرانی‌های پیاپی با حساب و کتاب و دخل و خرج مردم جور در نمی‌آید. گرانی اقلام فهرست بلند بالایی از پوشک بچه گرفته تا کره و لبنیات، سیمان، مسکن و خودرو و...دارد.

در همین چند هفته اخیر بود که تخم مرغ در شانه گرانی قرار گرفت تا از قافله عقب نماند. هنوز درد گرانی تخم مرغ التیام بخشیده نشد که خبر شوک بر انگیز گرانی مرغ هم افزوده شد.

گویا مرغ شوکی دیگر از اقلام است که در گذشته هم پای ثابت گرانی‌ها بوده اما از امروز گوی سبقت را از دیگر اقلام سبد غذایی خانوارها ربوده است و البته رقابت تنگاتنگی با لبنیات دارد.

مرغ همواره در نبود گوشت قرمز گوشه‌ای از سفره این‌روزهای خانوارهای قشر متوسط را پر کرده است اما اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد این ماده غذایی نیز از سفره مردم پر خواهد کشید.

اگر سری به مرغ فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه این محصول در سطح شهر بیرجند بزنیم به راحتی متوجه تغییر قیمت مرغ از امروز نسبت به دیروز و هفته گذشته خواهیم بود.

پرواز دوباره مرغ به قله گرانی| مسئولان: مصوبه افزایش قیمت ابلاغ نشده است

پرواز مرغ از سر سفره خانواده‌های طبقه متوسط و فقیر
یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص دلایل گرانی مرغ گفت: امروز بدون اطلاع از همه جا، وقتی برای خرید گوشت مرغ مراجعه کردم با افزایش قیمت ۵ هزار تومانی مرغ مواجه شدم.

اکبری با بیان اینکه هر لحظه قیمتی از سوی رسانه ملی اعلام می‌شود بلافاصله مغازه داران در بیرجند قیمت را اعمال می‌کنند، افزود: حلقه مفقوده در بازار نظارت‌ها است نظارت‌هایی که اگر بودند حال و روز بازار سامان یافته تر بود.

دیگر شهروند بیرجندی هم که برای خرید مرغ به یکی از مراکز عرضه مراجعه کرده با شنیدن افزایش قیمت مرغ، از خرید این محصول منصرف شد و به خبرنگار بازار گفت: وقتی از فروشنده فاکتور قیمت امروز را خواستم از دادن فاکتور امتناع کرد.

صادقی ادامه داد: گویا چون افزایش قیمت کشوری اعلام شده در خراسان جنوبی هم از امروز فروشندگان افزایش را اعمال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی قطب تولید مرغ است اما هیچ فرقی با دیگر نقاط کشور ندارد.

شهروند بیرجندی دیگری با ابراز گلایه از افزایش قیمت مرغ گفت: خرید یک مرغ برایم ۷۵ هزار تومان تمام شده است.

اکبری با بیان اینکه مردم عادت به این گرانی کرده و هر روز سفره ما کارگرها کوچک و کوچک‌تر می‌شود اما انگار برای مسئولان مهم هم نیست، ادامه داد: جالب است به چند مغازه پروتئینی مراجعه کردم همه مرغ‌های با وزن بالا را دارند.

وی گفت: برای مرغدار به صرفه تر است که مرغ با وزن بالا را در بازار عرضه کند تا اگر تقاضا هم کم است از این راه جبران شود.

پرواز دوباره مرغ به قله گرانی| مسئولان: مصوبه افزایش قیمت ابلاغ نشده است

 قیمت مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان اعلام شد اما تا این لحظه هیچ نامه و مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت مرغ هنوز اعلام نشده است

قیمت در خراسان جنوبی پایین‌تر از نرخ کشوری
به سراغ یکی از مراکز عرضه گوشت مرغ هم که رفتم او هم از افزایش قیمت مرغ از روز گذشته خبر داد و گفت: از امروز طبق مصوبات کشوری قیمت مرغ در کشور گویا ۳۱ هزار تومان اعلام شده است اما در خراسان جنوبی با قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار با تأیید افزایش کشوری قیمت مرغ گفت: امروز قیمت مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان اعلام شد اما تا این لحظه (لحظه ارسال گزارش) هیچ نامه و مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت مرغ هنوز اعلام نشده است.

احمد بیکس ادامه داد: همیشه وقتی قیمت محصولی به صورت کشوری اعلام می‌شود قیمت در خراسان جنوبی بین دوهزار تومان پایین‌تر است.

وی گفت: در بحث مرغ چند نهاد اجرایی دخیل هستند که جهاد کشاورزی یکی از آن نهادها است و به ما هنوز مصوبه‌ای برای افزایش قیمت ابلاغ نشده است اما گویا مراکز عرضه با شنیدن افزایش قیمت کشوری خود نسبت به افزایش مرغ اقدام کردند.

مرغ به عنوان یکی از محصولات پروتیئنی پر مصرف خانواده ها این روزها به دلایل متعدد با افزایش قیمت روبرو بوده است اما در آن سوی داستان مردم گلایه مند از گرانی و عدم نظارت بر بازار هستند و به نظر می رسد این گرانی ها معیشت مردم را به خصوص در استان هایی که درآمد خانوارها از متوسط کشور پایین تر است، با مشکل رو برو کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha