۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
افزایش ۲۲ درصدی نشست و برخاست هواپیما در۵۲ فرودگاه کشور

افزایش ۲۲ درصدی نشست و برخاست هواپیما در۵۲ فرودگاه کشور

در پنج ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر از ۵۲ فرودگاه کشور پذیرش و اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در گزارش عملکرد اخیر خود اعلام کرده است که در این مدت ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست هواپیما در ۵۲ فرودگاه کشور انجام شده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۴۴ درصد رشد داشته است.

آمارها نشان می دهند که در مرداد ماه سال جاری سهم فرودگاه مهرآباد از نشست و برخاست هواپیماهای مسافری شرکت های هوایی ایران بیش از ۳۳ درصد بوده است.

نشست و برخاست ۴۸ هزار و ۴۷۵  هواپیما در فرودگاه مهرآباد
عملیات نشست وبرخاست هواپیما در مرداد ماه سال جاری در فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور  ۴۸ هزار و ۴۷۵ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به ۳۶ هزار و ۳ مورد رسید، رشد ۳۵ درصدی داشته است.

در مرداد ماه سال جاری سهم فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور از نشست و برخاست هواپیماهای مسافری شرکت های هوایی ایران بیش ۱۴.۵۵ درصد و فرودگاه شیراز نیز به عنوان سومین فرودگاه پرتردد بیش از ۸ درصد بوده است

در مرداد ماه سال جاری سهم فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور از نشست و برخاست هواپیماهای مسافری شرکت های هوایی ایران بیش ۱۴.۵۵ درصد و فرودگاه شیراز نیز به عنوان سومین فرودگاه پرتردد بیش از ۸ درصد بوده است.

همچنین در این مدت سهم فرودگاه اهواز از نشست و برخاست هواپیماها به ۵.۸۱ درصد، فرودگاه اصفهان ۵.۲ درصد و فرودگاه بین المللی کیش ۴.۴۴ درصد بوده است.

سهم فرودگاه تبریز از نشست و برخاست هواپیماهای مسافری به ۳.۶۳ درصد، بندرعباس ۳.۵۵ درصد بود
بر اساس این گزارش در ۵ ماهه نخست امسال سهم فرودگاه تبریز از نشست و برخاست هواپیماهای مسافری به ۳.۶۳ درصد، بندرعباس ۳.۵۵ درصد و فرودگاه عسلویه بیش از ۲ درصد بوده است.

در این مدت نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه یزد به ۱.۷۶ درصد، کرمانشاه ۱.۴۹ درصد و کرمان به ۱.۲۶ درصد رسید و نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های بوشهر، ساری و رشت هرکدام بیش از یک درصد بوده است.

آمارها نشان می دهد که در۵ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۸ هزار و ۹۳۰ مسافر از طریق فرودگاه مشهد جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشت.

در این مدت ۱۱ هزار و ۸۱ مسافر از طریق فرودگاه شیراز،  ۷ هزار و ۴۶۰ مسافر از فرودگاه اصفهان، ۷ هزار و ۳۰۳ مسافر از طریق فرودگاه اهواز، ۵ هزار و ۱۹۰ مسافر از فرودگاه بندرعباس پذیرش و اعزام شدند که در مقایسه با ۵ ماهه سال گذشته به ترتیب ۵۸، ۴۸، ۲۸، و ۳۳ درصد افزایش یافته است

همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۸۱ مسافر از طریق فرودگاه شیراز،  ۷ هزار و ۴۶۰ مسافر از فرودگاه اصفهان، ۷ هزار و ۳۰۳ مسافر از طریق فرودگاه اهواز، ۵ هزار و ۱۹۰ مسافر از فرودگاه بندرعباس پذیرش و اعزام شدند که در مقایسه با ۵ ماهه سال گذشته به ترتیب ۵۸، ۴۸، ۲۸، و ۳۳ درصد افزایش یافته است.

آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که در این مدت ۴ هزار و ۸۴۷ مسافر از فرودگاه تبریز و ۲ هزار و ۹۵۵ مسافر از طریق فرودگاه عسلویه به مقاصد خود عزیمت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷ و ۲۸ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha