۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
آخرین وضعیت اجرای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی‌| وضعیت طرح توسعه اسکله‌های نفتی
معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر تشریح کرد

آخرین وضعیت اجرای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی‌| وضعیت طرح توسعه اسکله‌های نفتی

اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی‌ را تشریح و اقدامات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری را اعلام کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا اله یار در رابطه با آخرین وضعیت فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی‌، اظهار داشت: در تیر ماه سال جاری یک پست اسکله به طول ۴۰۰ متر، محوطه و پسکرانه ترمینال کانتینری به مساحت ۳۱ هکتار و برخی از ساختمان‌های پشتیبانی، پست‌های برق شماره ۱ و ۲، سردر و گیت ورودی و خروجی و پارکینگ مسقف تکمیل و افتتاح شد. 

وی تصریح کرد: در ادامه روند اجرایی پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناور طرح تا متراژ ۹۰۰ متر شامل اجرای عملیات بتن ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و همچنین اراضی متناظر در پسکرانه به مساحت ۴۴ هکتار شامل تکمیل عملیات بلوک چینی محوطه و نیز تکمیل عملیات اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با محدوده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰، مجموعه اقداماتی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار می گیرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به برگزاری جلسات با نمایندگان شرکت مرتبط به منظور مطالعات ناوبری و مانور شناور طرح اشاره کرد و گفت: آمادگی مشاور در ارائه نتایج اولیه این مطالعات در آذر ماه سال جاری اعلام شده است.

اله یار در خصوص طرح توسعه اسکله‌های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی، اظهار داشت: آماده‌سازی سازه (بخش سیویل) ۳ پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال و یک دستگاه بازوی بارگیری در تیر ماه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت.

وی افزود: تکمیل خطوط انتقال و نصب باقیمانده بازوهای بارگیری و سازه استقرار پایپ رک جهت انتقال تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha