۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
درآمد ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی پارس جنوبی در یکسال اخیر
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

درآمد ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی پارس جنوبی در یکسال اخیر

بوشهر- هاشم‌زاده فرهنگ مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از درآمد ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد.

هادی هاشم‌زاده فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق گازی جهان به شمار می‌رود و بخش عظیمی از تولیدات گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عسلویه افزود: سفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به پارس جنوبی، اهمیت زیادی داشت و رئیس و اعضای کمیسیون با ظرفیت‌ها و جایگاه این مجتمع و مجموعه میدان گازی آشنا شدند و امیدواریم تصمیمات خوبی در حوزه بودجه نیز گرفته شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی یک ثروت ملی است و صنعت نفت برای توسعه و پیشرفت این مجموعه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

هاشم‌زاده فرهنگ یادآور شد: بر اساس آمار و ارقام موجود، درآمد ارزی مجتمع گازی پارس جنوبی بیش از نیمی از درآمد سالانه کشور است به گونه‌ای که در سال گذشته از مجموع ۶۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور، بیش از ۳۸۴ هزار میلیارد تومان ارزش محصولات پارس جنوبی بوده و این نشان دهنده جایگاه و موقعیت این مجتمع و این میدان عظیم گازی است.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر بالغ بر ۵۳.۸ درصد از درآمدهای عمومی دولت از محصولات تولیدی پارس جنوبی به دست آمده و امیدواریم با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا و افزایش تولیدات، شاهد افزایش میزان درآمد این مجموعه باشیم.

هاشم‌زاده فرهنگ تصریح کرد: در شرایط کنونی روزانه بیش از ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی، تولید و فرآوری می‌شود و همچنین روزانه بیش از ۷۵۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز در این مجتمع تولید و ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha