۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
بی توجهی سهامداران به گزارش‌های ۶ ماه شرکت‌های بورسی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بی توجهی سهامداران به گزارش‌های ۶ ماه شرکت‌های بورسی

کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش مالی شرکت‌های بورسی هم باعث اقبال سهامداران برای خرید سهم و جمع شدن صف‌های فروش نشد و نماگرهای بورس همچنان قرمز پوش شدند.

به گزارش بازار، رضا امامی، درباره روند معاملات بورس در نیمه اول بازار افزود: در نخستین روز آبان ماه، شاهد قرمز پوش شدن دسته جمعی نمادهای بورسی هستیم بطوریکه شاخص کل با ریزش ۱.۸ درصدی به عدد یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد و ارزش حجم معاملات در نیمه اول بازار به ۳ میلیارد و ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش ۲ هزارو ۴۹۴ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در نیمه اول معامات بازار سرمایه، عرضه بر تقاضای سهام غلبه داشت و حجم معاملات در بازار کم رمق بود و این امر بیانگر، فقر نقدینگی دربازار سرمایه است.

امامی تصریح کرد: ریزش نماگرهای بورس در حالیست که شرکت‌های بورسی از چند روز گذشته صورت‌های مالی ۶ ماه نخست خود را منتشر کردند که در راس آنها، فولاد مبارکه توانسته، بدون احتساب سود غیر عملیاتی یا درامد سرمایه گذاری ها، به سود خالص ۱۲۱۰ ریالی در عملکرد ۶ ماه خود دست یابد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در شروع معاملات امروز، اگر چه سقف سنگین خرید در این نماد (فولاد) را شاهد بودیم، اما تداوم عرضه سهام در گروه فلزات اساسی باعث شد تا نماد فولاد هم تحت تاثیر قرار گیرد و با فشار عرضه معامله گران حقیقی مواجه شود، اما در مجموع معاملات متعادلی را در این نماد شاهد هستیم.

وی افزود: در هفته جاری، بازار از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و شرایط ترس و توام با بیم و امید در بازار حاکم است.

وی ادامه داد: در گزارش عملکرد شرکت‌ها بعضا شاهد گزارش‌های خوبی از شرکت‌ها بودیم، اما همین موضوع هم باعث اقبال معامله گران برای جمع اوری سهام نشد و باید دید بازار گردان‌ها چه اقدامی برای جمع اوری صف‌های فروش می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha