۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
کارخانه نوآوری اردبیل افتتاح می‌شود
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

کارخانه نوآوری اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: کارخانه نوآوری در استان با پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجرا است که سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۵۵۰ مرکز و شرکت نوآور و فناور در استان اردبیل فعالیت می‌کند که ۴۸ شرکت دانش‌بنیان و دارای توانمندی های خاص است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۸ شرکت دانش‌بنیان استان، ۱۲ شرکت خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و دو هستند که با حمایت همه‌جانبه سعی می کنیم تولیدات آن‌ها را مورد پشتیبانی قرار دهیم.

احداث ساختمان پارک علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال پارک علم و فناوری استان به شبکه فن‌بازار متصل و ملحق شد و فعالیت این شبکه را در استان شاهد هستیم.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه ساختمان پارک علم و فناوری در پنج هکتار در حال احداث است،‌ افزود: این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت دارد و در کنار آن کارخانه نوآوری نیز با پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است که در سفر رئیس جمهور درخواست تأمین اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها را دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ساختمان پارک علم و فناوری در سه سال اجرایی می‌شود که قرار است در سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره‌برداری برسد اما کارخانه نوآوری اردبیل با پیشرفت مناسب تا آخر شهریور سال آینده آماده افتتاح خواهد شد.

ابراهیم‌پور به برگزاری رویدادهای مختلف شتاب در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار است در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال رویداد رویش و شکوفایی برای اولین بار برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها تنها در مرکز استان متمرکز نشده است، اضافه کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا توسعه مراکز نوآوری را در نیمه دوم امسال در همه مناطق استان شاهد باشیم.

برگزاری ۸ رویداد کارآفرینی و شتاب در نیمه دوم امسال
ابراهیم‌پور بیان کرد: هر چند شیوع کرونا به مانند سایر شرکت‌ها، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را به مخاطره انداخت اما به تناسب شرایط کرونایی فعالیت این شرکت‌ها تغییر پیدا کرد تا در حوزه فناوری های کرونا بتوانند تولیدات و فعالیت خود را ادامه دهند که از همین رو ضرر و زیان این شرکت‌ها حداقل بوده است.

وی به برگزاری هشت رویداد کارآفرینی و شتاب در نیمه دوم امسال اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین در حوزه کشاورزی برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی برگزار شد و ما سعی کردیم تا جدیدترین طرح‌ها را در معرض دید قرار دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی محصولات جدید خود را عرضه کنند که حمایت از چنین مجموعه‌هایی نیز در اولویت برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری ها قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha