۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
آمریکا خوستار اصلاح سیاست تجارت بین المللی چین شد
در نشست سازمان تجارت جهانی مطرح شد؛

آمریکا خوستار اصلاح سیاست تجارت بین المللی چین شد

نماینده واشنگتن در نشست سازمان تجارت جهانی، ضمن انتقاد از سیاست های تجاری چین در عرصه بین المللی، خواستار لیبرال سازی ببیشتر این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، ایالات متحده اعلام کرد که سیاست های صنعتی چین «زمین بازی» را در برابر کالاها و خدمات وارداتی و همچنین ارائه دهندگان خارجی آنها دچار تردید کرده و واشنگتن تمام راه ها را برای ایجاد اصلاحات در سیاست های چین دنبال می کند.

بر  اساس این گزارش، به گفته منابع تجاری، دیگر شرکای تجاری مهم چین از جمله استرالیا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا نیز از دومین اقتصاد بزرگ جهان خواسته اند تا برای آزادسازی بیشتر فضای اقتصادی و بازکردن بازارهای خود اقدام نماید.

در همین راستا، «دیوید بیسبی» کاردار ایالات متحده در سفارت واشنگتن در پکن، به سازمان تجارت جهانی گفت که علاوه بر یارانه های صنعتی، سایر «شیوه های تجاری ناعادلانه» شامل رفتار ترجیحی پکن برای شرکت های دولتی، محدودیت ارائه اطلاعات تجاری، اجرای ناکافی حقوق مالکیت معنوی و سرقت سایبری نیز از جمله مواردی هستند که دولت چین باید نسبت به اصلاح آنها اقدام نماید.

وی در جریان برگزاری نشست غیرعلنی سازمان تجارت جهانی که روز جمعه نیز ادامه خواهد یافت، طی سخنانی خواستار انجام نخستین بازبینی در سیاست تجاری چین از سال ۲۰۱۸ شد.

ایالات متحده و کانادا، آنچه آنها «اجبار اقتصادی» چین علیه سایر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی می خوانند را محکوم کرده و خواستار باز شدن فضای اقتصادی جهت افزایش شفاف سازی در روابط تجاری میان شرکت های اقتصادی و صنعتی این کشور و شرکای بین المللی خود شده اند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: ایالات متحده تمام ابزارهای موجود را برای متقاعد کردن چین برای ایجاد تغییرات مورد نیاز دنبال خواهد کرد.

وزیر بازرگانی چین، «وانگ ونتائو» نیز که رهبری هیات ۲۰ نفره چین در این نشست را بر عهده داشت، در این خصوص گفت: از زمان آخرین بررسی موارد مورد اصلاح (در سیاست های تجاری)، چین متعهد به تعمیق اصلاحات، گسترش، گشایش و رشد اقتصاد باز در سطوح بالاتر است.

وی اقزود: چین حمایت مالکیت معنوی را از طریق قانونگذاری، اداری و قضایی تقویت کرده و به تعهدات خود در زمینه شفافیت عمل کرده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha