۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
تخصیص ۳ درصد از سود پتروشیمی‌های پارس جنوبی به استان بوشهر
استاندار بوشهر تاکید کرد:

تخصیص ۳ درصد از سود پتروشیمی‌های پارس جنوبی به استان بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر بر لزوم تخصیص ۳ درصد از سود پتروشیمی‌های مستقر در پارس جنوبی به استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد با انتقاد از وضعیت فقر و محرومیت استان بوشهر اظهار داشت: با وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان و درآمدهای میلیارد دلاری، سهم مردم استان بوشهر از این ثروت ناچیز است.

وی افزود: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی هستند و این زیبنده مردم استان بوشهر نیست.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پیشنهاد کردیم که ۳ درصد از سود پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر برای هزینه در همین استان تخصیص یابد که بالغ بر ۶۰ میلیون دلار است و می‌توان بخش زیادی از مشکلات اشتغال و سایر مشکلات را رفع کرد.

محمدی‌زاده بیان کرد: متاسفانه مدیران پتروشیمی‌ها در استان به شکل جزیره‌ای عمل می‌کنند و توجهی به مطالبات مردم ندارند و حتی پاسخی به مطالبات نیز نمی‌دهند و این رویه باید اصلاح شود.

وی افرود: بندر بوشهر به عنوان مرکز استان دارای ضعف‌های زیادی است و تنها مرکز استانی است که آب به صورت جیره‌بندی در این شهر توزیع می‌شود و برای استان ثروتمند بوشهر خوشایند نیست.

استاندار بوشهر ابراز داشت: از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نمایندگان عزیز می‌خواهم به طور جدی به بودجه تخصیصی استان توجه کنند تا مشکلات مردم مرتفع شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha