۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
۱۴ بنای غیرمجاز در زمین های کشاورزی رامیان تخریب شد
 دادستان رامیان:

۱۴ بنای غیرمجاز در زمین های کشاورزی رامیان تخریب شد

رامیان-  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامیان گفت: ۱۴ بنای غیرمجاز در زمین های کشاورزی روستای باقرآباد شهرستان رامیان تخریب شد.

احمد مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامیان افزود: ۱۴ بنای غیرمجاز امروز(پنج شنبه) در زمین های کشاورزی روستای باقرآباد شهرستان رامیان تخریب شد.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی متولی اقدام در راستای قانونی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها با رعایت تشریفات قانونی و حضور نماینده دادستان است.

مظفری رامیان گفت: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ ها، وزارت جهاد کشاورزی بوده و مراجع قضایی و اداری نظر سازمان جهاد کشاورزی را در این زمینه فقط استعلام می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامیان ادامه داد: طبق تبصره چهار قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، احداث گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها، مزارع پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی در روستاها، بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و با موافقت سازمان های جهاد کشاورزی استانها بلامانع است.

وی با اشاره به ماده سه این قانون، تاکید کرد: همه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری کردند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی محکوم و در صورت تکرار به حبس محکوم می شوند.

مظفری تصریح کرد: طبق قانون و ماده ۱۰ آن، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می شود و چنان چه به طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز باشد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل موظف و مکلف هستند نسبت به توقف عملیات اقدام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه چنانچه مرتکب، پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدامات خود ادامه دهد، اظهارکرد: نیروی انتظامی موظف است بنا به درخواست جهاد کشاورزی از ادامه عملیات مرتکب،جلوگیری کند و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰، ماموران اداره جهاد کشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا ضمن تنظیم صورت مجلس، راسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha