۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
رایزن‌های اقتصادی در توسعه روابط و همگرایی ایران و همسایگان نقش موثری دارند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رایزن‌های اقتصادی در توسعه روابط و همگرایی ایران و همسایگان نقش موثری دارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رایزن‌های اقتصادی می‌توانند در تقویت مشترکات، توسعه روابط و همگرایی بیشتر بین ایران اسلامی و سایر کشورها نقش موثری داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، در خصوص برنامه وزارت امور خارجه برای افزایش رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی، گفت: سفرا و رایزن‌های اقتصادی در دیگر کشورها نمایندگی جمهوری اسلامی ایران هستند، سفارتخانه‌ها اساسا منحصرا برنامه‌های وزارت امور خارجه را پیاده نمی‌کنند، همه امور اقتصادی و فرهنگی و سایر مسائل جمهوری اسلامی باید نیز در سفارتخانه پیگیری می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: رایزن های فرهنگی و اقتصادی نقش موثری در فعالیت سفارتخانه ها دارند لذا ما در تلاشیم تا رایزن‌های اقتصادی، فرهنگی و بخش‌های قدرت ساز را درسفارتخانه ها تقویت کنیم. وزارت امور خارجه این کار را شروع کرده و سایر وزارتخانه‌ها نیز باید در این مسیر گام بردارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم اظهار کرد: رایزن‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه می‌توانند تبادلات اقتصادی و تجاری را توسعه ببخشند. ما اشتراکات فراوانی با کشورهای همسایه داریم و رایزن‌های می‌توانند در تقویت مشترکات، توسعه روابط و همگرایی بیشتر بین ایران اسلامی و سایر کشورها نقش موثری داشته باشند و وزارت خارجه دنبال تقویت این بخش است.

عزیزی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز پیگیر بازدید و ارزیابی وضعیت سفارتخانه‌ها است، ما می‌خواهیم در قالب یک چک لیست ارزیابی از سفارتخانه‌ها گزارش جامعی تهیه کنیم تا ببینیم سفارتخانه‌ها چقدر در مسیر اهداف و برنامه ها حرکت می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha