۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تملک واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها از معضلات استان سمنان | نیمی از صنایع با ظرفیت کامل کار می‌کنند
استاندار سمنان:

تملک واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها از معضلات استان سمنان | نیمی از صنایع با ظرفیت کامل کار می‌کنند

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان در زمینه امور بانکی، گفت: تملک این واحدها توسط بانک‌ها از معضلات جدی استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی بعدلزظهر پنجشنبه در نشست ستاد بانک‌های استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی ما مشکلاتی دارند که یکی از آن‌ها تملک به دلیل بدهی است، ابراز کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی ما همچنان در تملک هستند.

وی با بیان اینکه این وضعیت، اشتغال و توسعه تولید و همچنین مسائل اجتماعی را دست خوش چالش می‌سازد، ابراز کرد: به خودی خود با بروز مشکلات عدیده فقط نیمی از واحدهای صنعتی ما با تمام ظرفیت کار می‌کنند حال مشکلاتی نیز سر راه تولید قرار دارد که باید با همکاری بانک‌ها رفع شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه احیا واحدهای راکد و استقبال از سرمایه‌گذاری جدید از جمله اولویت‌های استانداری است، بیان کرد: این دو اولویت در کنار حفظ وضعیت موجود در تولید و اشتغال می‌بایست با همراهی بانک‌ها تقویت شود.

هاشمی با بیان اینکه تملک به سود هیچکس نیست، تاکید کرد: بانک‌های استان چندین واحد تولیدی و صنعتی را در تملک دارند که هزینه‌های نگهداری را نیز برای بانک به همراه دارد که خود مشکل زا است.

وی به ضرورت تقویت بانک‌ها هم اشاره کرد و گفت: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا با راهکارهای مناسب بتوانیم بانک‌های استان را تقویت کنیم.

استاندار سمنان بیان کرد: جذب مشتری و همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در سطح استان می‌تواند به شبکه بانکی وارد و این مجموعه‌ها را تقویت کند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha