۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
«گردشگری سلامت» روزنه تنفس اقتصاد گلستان در پساکرونا
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

«گردشگری سلامت» روزنه تنفس اقتصاد گلستان در پساکرونا

گرگان- کاملی، عضو شورای راهبردی گردشگری سلامت گلستان با بیان اینکه گردشگری سلامت، روزنه تنفس اقتصاد گلستان در پساکرونا است، گفت: در کنار خدمت رسانی به بیماران خارجی امکاناتی برای همراهان مهیا شده است.

عیسی کاملی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیمارستان بسکی، برزویه و تامین اجتماعی در گنبد، بیمارستان پنجم آذر، شفا، کلینیک موسوی و تامین اجتماعی در گرگان و بیمارستان امیرالمومنین کردکوی از مراکز درمانی دارای مجوز بین المللی درمان هستند، ابراز کرد: در کنار خدمت رسانی به بیماران خارجی امکاناتی برای همراهان این بیماران برای گردشگری مهیا شده است.

وی با بیان اینکه این بخش از فعالیت­ ها به آژانس ­های مسافرتی که کد بین المللی دارند واگذار شده است، افزود: وظیفه این صنف خدمت رسانی از بدو ورود به توریسمی که برای درمان به استان آمده، است به این صورت که رزرو تخت در بیمارستان، تعیین محل اقامت برای همراهان بیمار و در صورت نیاز به استراحت پس از دوره درمان بیمار در بیمارستان، در نظر گرفتن مکانی برای گذراندن دوران نقاهت برای تورسیم ها مهیا شده است.

نماینده رئیس جامعه آژانس داران استان گلستان همچنین ادامه داد: در طول این مدت باید آژانس ­های مسافرتی تمامی خدمات گردشگری را به همراهان بیمار برای بازدید از جاذبه­ های تاریخی و تفریحی استان مهیا کنند. خوشبختانه شرایط آب و هوایی گلستان هم به گونه ای است که گردشگران در طول این مدت از جاذبه های طبیعی استان لذت خواهند برد.

بیمارستان بسکی، برزویه و تامین اجتماعی در گنبد، بیمارستان پنجم آذر، شفا، کلینیک موسوی و تامین اجتماعی در گرگان و بیمارستان امیرالمومنین کردکوی از مراکز درمانی دارای مجوز بین المللی درمان هستند

کاملی با اشاره به اینکه وجود هشت بیمارستان دارای مجوز بین المللی درمانی و پزشکان حاذق و باتجریه در استان، بستری برای ورود گردشگران سلامت به گلستان خواهد بود، گفت:  جامعه هدف تمام کشورها هستند اما به طور قطع کشورهای همسایه ای مانند ازبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان، عمان، عراق و..و به واسطه دسترسی آسان و کوتاهی سفر  بیشتر مد نظر ما هستند.

وی با بیان اینکه پرواز از مرکز استان با سایرکشورهای همسایه مانند ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، عمان و ... یکی از زیرساخت های گردشگری سلامت در استان است، ابراز کرد:  در این زمینه جلسات زیادی با اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، انجمن صنفی دفاتر خدماتی و دانشگاه علوم پزشکی گلستان داشتیم اما کمترین همکاری از سوی اتاق بازرگانی را شاهد بودیم.

عضو شورای راهبردی گردشگری سلامت گلستان تاکید کرد: اتاق بازرگانی در کلام بسیار هماهنگ و همراه است اما در عمل تاکنون اقدامی از جانب آنها مشاهده نشده است. شاید بخشی از این مساله هم به کرونا و مشکلات حاصل از آن برگردد همچنین  امیدواریم با واکسیناسیون این چالش هم رفع شود، ضمن اینکه با راه اندازی راه آهن قزاقستان که یکی از زیرساخت های گردشگری است می‌توان تردد توریست­‌هایی که با هدف درمان وارد استان می شوند را تسهیل کرده و از این طریق بسیاری از مسافران با کمترین هزینه حمل و نقل وارد استان شوند.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha