۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
۶۸ درصد صادرات زنجان را سرب و روی تشکیل می دهد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۶۸ درصد صادرات زنجان را سرب و روی تشکیل می دهد

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زنجان دارای ۳۴۶ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی است، گفت: ۶۸ درصد صادرات استان را سرب و روی تشکیل می دهد.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امروز اتاق بازرگانی زنجان هفت عضو در اتاق بازرگانی ایران دارد، گفت: ریاست کمیسون معدن و همچنین خزانه دار اتاق ایران نیز از هیئت نمایندگان اتاق زنجان هستند.

وی اظهار کرد: توانمندی استان زنجان در صادرات صنایع دستی و برندسازی در این بخش بسیار مهم و با اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: با وجود پتانسیل‌های منحصر به فرد زنجان، این استان جایگاه مطلوبی در ایجاد اشتغال، تولید، سرمایه گذاری، صادرات، برند سازی ندارد. 

یگانه فرد تاکید کرد: پتانسیل مناسب استان در صنایع برق و الکترونیک موجب شده که استان به عنوان یکی از قطب‌های صنایع برق و الکترونیک در استان مطرح شود.

وی گفت: تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان یک فرصت مهمی را پیش روی توسعه استان قرار داده که با توجه به ورود سرمایه گذار خارجی، ورود تکنولوژی و فناوری نوین، اشتغال زایی، توسعه صادرات و … بعنوان یک زیرساخت از اهمیت ویژه برای توسعه اقتصادی منطقه و استان برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف و فراهم کردن حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاهای تخصصی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق بازرگانی استان در حال حاضر فعال است. 

یگانه فرد با بیان اینکه استان زنجان دارای ۳۴۶ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی و ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است، ابراز داشت: استان زنجان با وجود معدن انگوران قطب تولید شمش سرب و روی بوده که این مواد معدنی ۶۸ درصد صادرات استان را تشکیل می‌دهد,. 

کد خبر: ۱۱۳٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha