۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
روان آب‌های سمنان در کویر رها می‌شوند | ضرورت استفاده از پساب برای صنعت
رئیس اتاق سمنان:

روان آب‌های سمنان در کویر رها می‌شوند | ضرورت استفاده از پساب برای صنعت

سمنان- رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه متاسفانه روان آب‌ها و پساب‌های سمنان در کویر رها می‌شوند، گفت: استفاده از پساب برای صنعت استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر جمعه ای در دیدار با مدیریت شهری سمنان درباره موضوع بازچرخانی آب در مرکز استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان و همزمان با صبح پنجشنبه بیان کرد: جمع آوری آب‌ها سطحی و شبکه فاضلاب در شهر سمنان اجرا شده اما هنوز به بهره برداری نرسدیه است.

وی با بیان اینکه صنایع به شدت محتاج آب هستند، ابراز کرد: صنایع نیازمند آب در استان سمنان مسقر نشوند اما علاوه برآن صنایعی که در استان به بهره برداری رسیده اند شدیداً به آب نیاز دارند که یکی از راه های تامین آن پساب ها هستند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان به بازدیدهای صورت گرفته از کویر سمنان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده می شود که آب های پس آب فاضلاب در کویر رها می شود در صورتی که بازچرخانی همین آب برای صنایع ما اهمیت دارد.

جمعه ای با بیان اینکه پیمانکار پروژه فاضلاب طبق قراردادها و قوانین شهرداری سمنان است، ابراز کرد: امیدواریم که شهرداری به زودی این طرح های حوزه فاضلاب و پساب را به اجرا برساند. 

وی از اعلام آمادگی شرکت شهرکهای صنعتی نیز برای یاری شهرداری سمنان به عنوان یک نقطه عطف خوب یاد کرد و گفت: امید است به سرعت این پروژه انجام شود تا بتوانیم از بازچرخانی آب در سمنان استفاده کنیم.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا اعضای شورای شهر از کارخانه ها و صنایع مرکز استان بازدید و از نزدیک با روند تولید و مشکلات واحد های صنعتی آشنا شوند، ابراز کرد: تعامل دو سویه مدیران اقتصادی و شهری الزام است.

سعید ترکمان دهنوی عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سهم شهرداری ها از ارزش افزوده در سال جاری افزایش دو برابری یافته که فرصت بسیار خوبی محسوب می شود، گفت: این منابع  بودجه ای  است که برای شهرداری تخصیص یافته لذا ضرورت دارد که برنامه مدونی از سوی شهرداری برای طرح های زیرساختی مانند فاضلاب در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که واحدهای صنعتی استان سمنان دارند فقر نیروی کار است که به دلیل افزایش قیمت خانه و مسکن و اجاره نامه متاسفانه کارگران بسیاری به استان مراجعت نمی‌کنند و در درون استان هم فقر نیروی کار احساس می‌شود. 

علی رحمانی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه از آمادگی شرکت شهرک های صنعتی برای کمک در زمینه آب به صنعت خبر داد و گفت: شرکت اقداماتی را نیز برای تامین آب انجام داده که از جمله آن می‌توان به ۲۵کیلومتر خطوط لوله فولادی در سمنان اشاره کرد که مشاور آن نیز گرفته شده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha